|
|
|
||
Předmět se zabývá vybranými tématy týkajícími se oblasti zpětnovazebních výukových informací a vytváření podmínek pro jejich efektivní vytváření a zpracování.
Cílem předmětu je vytvořit u studentů systémově komplexní pohled na problematiku analýzy výukových informací, informovat o aktuálních informačně nabitých a formujících edukačních metodách a možnostech adekvátně vedené výuky, naučit používat vybrané analytické metody zpracování pedagogických dat.
Mezi stěžejní témata předmětu Analýza výsledků výuky patří: Proměny ve vzdělávacím prostředí, subjektivita v pedagogickém pozorování a hodnocení; Hodnocení a sebehodnocení žáka, autonomie; podporující výukové metody, formativní výuka a hodnocení; Didaktické informace a pedagogická data – zpracování a kvalitativní přístupy k analýze dat, informační význam hodnocení; Možnosti hodnocení žáka, strukturované hodnocení, kriteriální hodnocení, škály, známky, klasifikace; Didaktické testy a jejich specifika; Třídní klima, sociometrie; Portfolia (žákovské a učitelské), elektronické portfolio, technologická řešení; Programové aplikace pro zpracování dat; Informační systémy, administrativní systémy školy, pedagogický informační systém; Školní informační systémy a práce s daty.
Poslední úprava: Novák Jaroslav, Ing., Ph.D. (15.10.2024)
|
|
||
Příprava na výuku Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky – 30 minut Doba očekávané přípravy na 1 cvičení – 30 minut Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe – 0 hodin Samostudium literatury (za semestr) – 10 hodin Práce se studijními materiály (za semestr) – 10 hodin Plnění průběžných úkolů (za semestr) – 30 hodin
Plnění předmětu Seminární práce – 10 hodin Příprava na zápočet – 0 hodin Příprava na zkoušku a zkouška – 15 hodin Poslední úprava: Novák Jaroslav, Ing., Ph.D. (08.11.2022)
|
|
||
Podmínky zápočtu:
Odevzdání úloh a práce nejpozději týden před koncem zkouškového období. Klasifikace zohledňuje úroveň odevzdaných prací. Poslední úprava: Novák Jaroslav, Ing., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
ČAPEK, R. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnotících metod. Praha: Grada, 2015. ČAPEK, R. Líný učitel: cesta pedagogického hrdiny. Praha: Raabe, 2018. GILLNEROVÁ, I., KREJČOVÁ, L. Sociální dovednosti ve škole. Praha: Grada, 2012. GINNIS, P. Efektivní výukové nástroje pro učitele - Strategie pro zvýšení úspěšnosti každého žáka. Praha: Universum, 2019. JEŘÁBEK, O., BÍLEK, M. Teorie a praxe tvorby didaktických testů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. KREJČOVÁ, L., MERTIN, V. Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. Praha: Wolters Kluwer, 2016. LAUFKOVÁ, V., STARY, K. a kol. Formativní hodnocení ve výuce. Portál: Praha 2016. NOVÁK, J. Možnosti výpočetního zpracování klasifikace. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999. TOMKOVÁ, A. Portfolio v perspektivě reflektivně pojatého vzdělávání učitelů. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2018. TRUNDA, J. Profesní portfolio učitele – Soubor metod k hodnocení a sebehodnocení. Praha: Národní ústav vzdělávání, 2012. Materiály a soubory předávané v průběhu semestru. Odkaz na studijní opory: https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=1905 Poslední úprava: Novák Jaroslav, Ing., Ph.D. (15.10.2024)
|
|
||
Témata předmětu Analýza výsledků výuky:
Poslední úprava: Novák Jaroslav, Ing., Ph.D. (15.10.2024)
|
|
||
https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=1905 Klíč pro přístup do kurzu je studentům sdělen ve výuce. Poslední úprava: Novák Jaroslav, Ing., Ph.D. (15.10.2024)
|
|
||
Student:
Poslední úprava: Novák Jaroslav, Ing., Ph.D. (15.10.2024)
|