|
|
|
||
Kurz je věnován vybraným otázkám velmi mladého oboru didaktiky informatiky. Chybí jí výzkumy, které by ukázaly, jakým způsobem se utvářejí a rozvíjejí informatické koncepty u dětí, žáků základních škol a studentů středních škol. Hlavní pozornost bude v kurzu věnována didaktice informatiky pro ZŠ s akcentem na metodické přístupy k tématům v nově zavedeném povinném předmětu „Informatika “ v RVP ZV s využitím dostupných učebních a metodických materiálů včetně materiálů vzniklých v projektu PRIM (imysleni.cz). V kurzu budou využity i dosavadní výzkumy o prekoncepcích a miskoncepcích žáků, s nimiž se ve výuce témat z informatiky můžeme setkávat.
Kurz navazuje na některé otázky řešené v předmětech "Didactics for Teaching Informatics and IT", "Metodické přístupy k rozvoji informatického myšlení" a "Didaktika algoritmizace a programování".
Poslední úprava: Černochová Miroslava, doc. RNDr., CSc. (10.09.2024)
|
|
||
Studující:
Poslední úprava: Černochová Miroslava, doc. RNDr., CSc. (10.09.2024)
|
|
||
Příprava na výuku Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky – 0 minut Doba očekávané přípravy na 1 cvičení – 30 minut Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe – 0 hodin Samostudium literatury (za semestr) – 10 hodin Práce se studijními materiály (za semestr) – 10 hodin Plnění průběžných úkolů (za semestr) – 10 hodin
Plnění předmětu Seminární práce – 15 hodin Příprava na zápočet – 0 hodin Příprava na zkoušku a zkouška – 0 hodin Poslední úprava: Černochová Miroslava, doc. RNDr., CSc. (10.09.2024)
|
|
||
Podmínky k zápočtu: 1. Aktivní účast a práce v seminářích. 2. Splnění zadaných úkolů v seminářích. Poslední úprava: Černochová Miroslava, doc. RNDr., CSc. (10.09.2023)
|
|
||
Sborník DIDINFO2021. GLENN BROOKSHEAR, J. (2013) Informatika. Computer Press : Brno, 2013. Informatics in Schools. A Step Beyond Digital Education (2022) (Eds.) Andreas Bollin, Gerald Futschek. 15th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2022, Vienna, Austria, September 26–28, 2022, Proceedings. Slavik, J. et al. (2020) Reflexe a hodnocení kvality výuky. ZČU : Plzeň, 2020. Učebnice pro základní a střední školy – viz portál https://imysleni.cz/ucebnice Internetové zdroje podle doporučení vyučujícího Poslední úprava: Černochová Miroslava, doc. RNDr., CSc. (10.09.2023)
|
|
||
1. Informatika jako vyučovací předmět v zahraničí 2. Informatika na ZŠ v ČR 3. Metodické přístupy k tématu DATA, INFORMACE, MODELOVÁNÍ na 2.st. ZŠ 4. Metodické přístupy k tématu ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ na 2.st. ZŠ 5. Metodické přístupy k tématu INFORMAČNÍ SYSTÉMY na 2.st. ZŠ 6. Metodické přístupy k tématu DIGITÁLNÍ TECHNOLOGIE na 2.st. ZŠ 7. Specifika výuky informatiky na 1. stupni ZŠ 8. Taxonomie vzdělávacích cílů Poslední úprava: Černochová Miroslava, doc. RNDr., CSc. (10.09.2024)
|
|
||
Studijní opory: https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=2342 jsou připraveny v podobě moodle kurzu, přístup ke kurzu bude sdělen studentům na první lekci Poslední úprava: Černochová Miroslava, doc. RNDr., CSc. (29.09.2024)
|
|
||
Studující:
Poslední úprava: Černochová Miroslava, doc. RNDr., CSc. (10.09.2024)
|