PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Interaktivní technologie a jejich aplikace ve vzdělávání - OKNI3I024A
Anglický název: Interactive technology and application in educational process
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, KZ [HS]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Další informace: https://moodle.it.pedf.cuni.cz/
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Jakub Lapeš
Prerekvizity : OKNI3I014A
Je prerekvizitou pro: OKNI3I035A
Anotace -
Cílem předmětu je seznámit studenty se současnými technickými prostředky, resp. digitálními technologiemi, využívanými pro podporu a zvýšení efektivity edukačního procesu, resp. jejich komplexním řešením, parametrů, specifik a funkční implementací do edukačního procesu. Posláním tohoto předmětu je rozvinout schopnost studentů didakticky vhodným způsobem uplatnit nabyté, resp. systemizované technologické znalosti a dovednosti a vytvořit předpoklady pro další rozvoj schopností efektivního uplatnění technických prostředků a didaktických materiálů ve vzdělávání.
Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (22.01.2025)
Deskriptory
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 30 minut
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 30 minut
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe 0 hodin
Samostudium literatury (za semestr) 2 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr) 5 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr) 15 hodin
Plnění předmětu
Seminární práce 10 hodin
Příprava na zápočet 0 hodin
Příprava na klasfikovaný zápočet a zkouška 10 hodin
Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (07.02.2022)
Podmínky zakončení předmětu
  • plnění úkolů daných Moodle kurzem,
  • vytvoření závěrečné práce,
  • ústní zkouška (1 termín řádný, 2 opravné) zaměřena na danou problematiku.
Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (22.01.2025)
Literatura
BETCHER, Chris a Mal LEE. The interactive whiteboard revolution: teaching with IWBs. Camberwell, Vic.: ACER Press, 2009, x, ISBN 0864318170.

DOSTÁL, Jiří, ed. Nové technologie ve vzdělávání: vzdělávací software a interaktivní tabule. Olomouc: Univerzita Palackého, 2011. ISBN 978-80-244-2720-1.

JENNY GAGE. How to use an interactive whiteboard really effectively in your secondary classroom. Reprint.
London: David fulton publishers, 2006. ISBN 9781843122623.

NEUMAJER, Ondřej. Informační a komunikační technologie ve škole pro vedení škol a ICT metodiky. Praha : VÚP, 2010. 71 s. ISBN 978-80-87000-31-1.

NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.

RAMBOUSEK, V. Edukační technologie : sylaby. Praha : UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2015.

ROTPORT, M. Didaktická technika. Praha: Vysoká škole ekonomická, 2003. ISBN 80-245-0481-2.

SZOTKOWSKI, René. Od běžné školní tabule k tabuli interaktivní: z pohledu učitele základní a střední školy. Brno: Paido, 2013. ISBN 978-80-7315-247-5.
Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (26.01.2024)
Sylabus
  • promítací technika ve škole,
  • prezentační systémy ve výuce,
  • prostředky pro poskytování zpětné vazby,
  • řídící systémy,
  • interaktivní technika a technologie,
  • mobilními dotyková zařízení,
  • didaktické aspekty a specifika vzhledem k edukačnímu procesu.
Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (22.01.2025)
Studijní opory
Pro podporu výuky bude využito VLE Moodle . Odkaz na kurz a klíč k zápisu budou sděleny na první konzultačním setkání.
Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (22.01.2025)
Výsledky učení
  • Definujte a ve správném kontextu použijte pojmy a vztahy z oblasti ddiaktické techniky a technologií, technických výukových prostředků obecně.
  • Popište a charakterizujte jednotlivá technická zařízení určena k edukačním účelům, včetně technických a didaktických specifik.
  • Navrhněte výukovou prezentaci podle doporučení pro tvorbu prezentací.
  • Porovnejte možnosti SW a HW prostředků pro poskytování zpětné vazby.
  • Prokažte dostatečnou schopnost práce s různými interaktivními systémy, jako IWB, tablet, mobilní telefon.
  • Diskutujte možnosti online úložišť výukových objektů.
  • Vytvořte interaktivní prezentaci dle výchozích kritérií ve zvoleném systému pro příslušný technický prostředek.
Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (22.01.2025)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK