|
|
|
||
Výuka základů algoritmizace a programování na základních a středních školách.
Prostředky a postupy vhodné pro výuku algoritmizace a programování, srovnání programovacích jazyků.
Porovnávání kvality algoritmů z hlediska jejich časové a prostorové složitosti.
Samostatné procvičení a nácvik práce učitele formou ukázkových příprav na vyučovací hodinu a praktických výstupů.
Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (27.01.2022)
|
|
||
Cílem předmětu je připravit posluchače na jejich budoucí práci učitele informatiky, konkrétně na vedení výuky základů algoritmizace a programování na základních a středních školách. Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (27.01.2022)
|
|
||
Příprava na výuku Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky – 30 minut Doba očekávané přípravy na 1 cvičení – 30 minut Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe – 0 minut Samostudium literatury (za semestr) – 2 hodiny Práce se studijními materiály (za semestr) – 5 hodin Plnění průběžných úkolů (za semestr) – 15 hodin Plnění předmětu Seminární práce – 20 hodin Příprava na zápočet – 15 hodin Příprava na zkoušku a zkouška – 0 hodin Poslední úprava: Battistová Eva, PaedDr. (02.02.2022)
|
|
||
Předmět je zakončen zápočtem, který se uděluje za splnění úkolů zadávaných průběžně na cvičeních - příprava referátů a samostatných výstupů, vypracování domácích úkolů. Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (02.02.2022)
|
|
||
Učebnice pro základní a střední školy – viz portál https://imysleni.cz/ucebnice Rámcové vzdělávací programy - viz https://revize.rvp.cz/ Příručky programovacích jazyků a další internetové zdroje podle doporučení vyučujícího Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (27.01.2022)
|
|
||
Obsah výuky algoritmizace a programování na základních a středních školách, revidované RVP-ZV a RVP-G. Učebnice programování, programátorské soutěže, další relevantní zdroje informací na internetu. Volba programovacího jazyka pro výuku, výběr vhodné podmnožiny jazyka, vývojová prostředí. Algoritmus, zdůvodnění správnosti, porovnávání kvality různých algoritmů, kritéria výběru. Časová a prostorová složitost algoritmu, asymptotická složitost, jejich praktický význam. Výběr základních algoritmů, datových struktur a programovacích technik pro výuku na střední škole. Samostatné výstupy všech účastníků - praktické procvičení výuky algoritmizace a programování. Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (02.02.2022)
|
|
||
Studijní opory: https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=1910 Poslední úprava: Battistová Eva, PaedDr. (06.12.2019)
|
|
||
Studující - seznámí se s obsahem výuky algoritmizace a programování na základních a středních školách v kontextu malé revize RVP-ZV a RVP-G Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (09.09.2024)
|