Datové a informační prostředí školy - OKNI2I112B
|
|
|
||
Cíl studijního předmětu Datové a informační prostředí školy spočívá v osvojení poznatků o technologických a programových prvcích a systémech s důrazem na informační systémy školy a školní počítačové sítě. Předmět prohlubuje znalosti a dovednosti týkající se využívání a transformace administrativních a pedagogických dat pro jejich uživatele z řad pracovníků školy i vnějších uživatelů a v získání vybraných souvisejících znalostí a dovedností včetně ukázek programů – informačních systémů – pro evidenci a zpracování administrativní, ekonomických a pedagogických dat, včetně kritérií výběru a ukázek reálných IS škol. Z pohledu správy sítí jde zejména o témata: správa databázových prvků a služeb, bezpečnost přístupu k datům, sledování provozu webových serverů, analýza datových toků. Témata předmětu se zaměřují současně na reflexi aktuálního stavu ICT ve školství s ohledem na programové aplikace. Souvisejícími teoretickými tématy je znalostní management, příprava projektů a projektové řízení. Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (15.05.2017)
|
|
||
KOVACICH, G. L. Průvodce bezpečnostního pracovníka informačních systémů. Praha : Unis Publishing, 2000. KRÁL, J. Informační systémy. Veletiny : Science, 1998. OBST, O. Základy školského managementu pro učitele. Olomouc : Univerzita Palackého, 1998. TAYLOR, J. Začínáme řídit projekty. Brno : Computer Press, a. s., 2007. VOŘÍŠEK, J. Informační technologie a systémová integrace. Praha :VŠE, 1996. Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (15.05.2017)
|