PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Souvislá praxe z českého jazyka a literatury na ZŠ s reflexí - OKNC3L025A
Anglický název: Continuous Teaching Practice at Elementary School with Reflection - Czech Language and Literature
Zajišťuje: Katedra české literatury (41-KCL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:10/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 24 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Je zajišťováno předmětem: OKNC4L023A
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Filip Komberec, Ph.D.
Mgr. Eva Marková
Prerekvizity : OKNC3C014A, OKNC3L013A, OKNC3L015A
Anotace
Před samotnou praxí proběhnou 2 informativní setkání na fakultě. Jejich náplní bude seznámení s organizací praxe a práce se Souborem profesních kvalit. Během souvislé pedagogické praxe, která pro oba obory trvá 4 týdny, studenti absolvují 5 hodin náslechů, samostatně odučí 12 hodin, po každé vyučovací hodině by měla proběhnout hodina reflexe a plánování další výuky (nejméně tedy 12 hodin). Po praxi proběhnou 2 reflektivní semináře s garantem praxe, zaměřené na práci s portfoliem z praxe a s důkazy o učení (výtvory žáků). Další informace (např. seznam spolupracujících škol, detailní popis průběhu a realizace praxe apod.) o průběhu praxe studenti naleznou na webových stránkách Katedry české literatury v rubrice studenti/praxe.
Poslední úprava: Svoboda Petr, Mgr. (31.03.2022)
Podmínky zakončení předmětu

Zápočet bude studentům udělen po předložení písemného portfolia a za účast na 4 reflektivních setkáních.

Poslední úprava: Svoboda Petr, Mgr. (31.03.2022)
Literatura

Povinná literatura:

CANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Vyd. 5. Přeložil Milan KOLDINSKÝ. Praha: Portál, 2009. Pedagogická praxe (Portál).

FISHER, Robert. Učíme děti myslet a učit se: praktický průvodce strategiemi vyučování. Vyd. 3. Přeložil Karel BALCAR. Praha: Portál, 2011. Pedagogická praxe (Portál).

HENDRICK, Carl a Robin MACPHERSON. Co funguje ve třídě?: most mezi výzkumem a praxí. Druhé, revidované vydání. Přeložil Pavla LE ROCH. Praha: Euromedia Group, 2021. Universum (Euromedia Group).

KLUMPAROVÁ, Štěpánka. Soubor kvalit studentovy práce na didaktické praxi z literární výchovy / z české literatury. In: SPILKOVÁ, Vladimíra, Anna TOMKOVÁ, Nataša MAZÁČOVÁ a Jana POCHE KARGEROVÁ. Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů. [Praha]: Retida spol. s r.o., 2015.

KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Vyd. 4. Přeložil Dominik DVOŘÁK, přeložil Milan KOLDINSKÝ. Praha: Portál, 2012.

Poslední úprava: Svoboda Petr, Mgr. (31.03.2022)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK