|
|
|
||
Předmět Tvorba didaktických materiálů doplňuje z pohledu konkretizace směrů a možností využití specifického druhu didaktických prostředků předměty prvého semestru studia. Jeho posláním je vybavit studenty příslušnými vědomostmi a kompetencemi, které mohou spolu s teoretickými poznatky ostatních předmětů efektivně aplikovat během své prvé pedagogické praxe. Cílem předmětu je seznámit studenty se soudobými technickými prostředky využívanými v edukaci, resp. jejich komplexy, zejména pak s prostředky interaktivními, s jejich technologickými charakteristikami, edukačním potenciálem, způsoby jejich funkční implementace a využití daných možností ve vzdělávání. Tematicky se předmět zaměřuje na základní terminologické konstrukty oblasti didaktických prostředků, problematiku standardních a digitálních výukových objektů, charakteristické vlastnosti a specifické rysy technických prostředků z hlediska edukace, didaktické aspekty a funkce technických výukových prostředků a především na poznání parametrů a didaktických specifik vybraných soudobých technických výukových prostředků. Uvažována je zde především oblast mobilních technologií a oblast interaktivní techniky.
Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (21.02.2017)
|
|
||
Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (21.02.2017)
|
|
||
· BĚLOHLÁVKOVÁ, V. 33 rad jak úspěšně prezentovat. Brno : ComputerPress, 2004. 110 s. ISBN 80-251-0326-9 · DOSTÁL, J. Učební pomůcky a zásada názornosti. 2008. Dostupný z WWW: < http://nazornost-ucebni-pomucky.xf.cz/ucebni_pomucky_a_zasada_nazornosti.pdf >. · GESCHWINDER, J., RŮŽIČKA, E., RŮŽIČKOVÁ, B. Technické výukové prostředky ve výuce. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1995. ISBN 80-7067-584-5 · KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. 448 s. ISBN 80-7178-235-X. · LEE, M., BETCHER, CH. The Interactive Whiteboard Revolution. Australian Council Educational Research, 2009. ISBN 0864318170 · NÖLLKE, C. Umění prezentace: jak přesvědčivě, srozumitelně a působivě prezentovat. 1. vyd. Praha : Grada, 2004. 111 s. ISBN 80-247-9057-2 · PAVELKA, J. Vyučovacie prostriedky v technickej výchove. Prešov : FHPV PU, 1999. 199 s. ISBN 80-88-722-68-3. · RAMBOUSEK, V. a kol. Technické výukové prostředky, Praha: SPN, 1989. · RAMBOUSEK, V. Funkce technických výukových prostředků ve vyučovacím procesu. In: Didaktická technologie. Praha : Karolinum, 1994, s. 42 - 90. · ROBLYER, M.D. Integrating Educational Technology into Teaching, Upper Saddle River : Pearson Education, 2004, ISBN 0-13-117392-8 · ROTPORT, M.. Didaktická technika. Praha: Vysoká škole ekonomická, 2003. ISBN 80-245-0481-2. · VOOGT, J. , KNEZEK, G. (ed.) International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education. Springer Science+Business Media, LLC, 2008. ISBN 9780387733142. · Česká škola < http://www.ceskaskola.cz/ > · Portál na podporu interaktivní výuky: < http://www.veskole.cz/ > · Stránky společnosti AV Media: < http://www.avmedia.cz/ > · Stránky společnosti Luidia: < http://www.e-beam.com/ > · Stránky společnosti Promethean: < http://www.prometheanworld.com / >
Poslední úprava: RAMBO/PEDF.CUNI.CZ (04.01.2012)
|
|
||
Didaktika Technických výukových prostředků · Základní terminologické konstrukty oblasti, prostředky didaktické techniky, technické prostředky v edukaci, technické výukové prostředky · Vlastnosti a specifické rysy technických prostředků z hlediska edukace · Didaktické aspekty a funkce technických výukových prostředků Didaktická specifika technických prostředků · Historické aspekty technických výukových prostředků · Nepromítaný a promítaný záznam · Videozáznamy a zvukové záznamy · Prezentace · Vnitřní a vnější zpětná vazba · Vzdělávací prostředí · Webcasting a educasting · Řídicí systémy · Produkční systémy Interaktivní systémy a Technologie · Interaktivní tabule, druhy, možnosti využití · Softwarová podpora · Zásady a způsoby práce s interaktivními tabulemi · Tvorba interaktivních prezentací Mobilní technologie · Tablety, telefony Výukové objekty · Použití autorských systémů pro tvorbu výukových objektů · Výukové objekty a možnosti jejich tvorby · Základní kritéria hodnocení výukových objektů Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (21.02.2017)
|