|
|
|
||
Anotace kurzu: Cílem kurzu je poskytnout studentům všeobecně vzdělávacích předmětů informace vzniku a vývoji pedagogicko-psychologickém poradenství, o současném poradenském systému a nových trendech v poradenství. Studenti se seznamují s odbornými činnostmi a úkoly jednotlivých poradenských článků (výchovný poradce, školní psycholog a speciální pedagog, PPP, SPC, SVP, IPPP) a s nejčastěji řešenými problémy žáků základních škol, zejména žáků staršího školního věku.
Poslední úprava: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (06.06.2019)
|
|
||
Předmět bude zakončen seminární prací - vytvoření sítě poradenských služeb a krátká kazuistika žáka s navržením následné poradenské trajektorie. Poslední úprava: Pavlas Martanová Veronika, PhDr. Mgr., Ph.D. (14.05.2019)
|
|
||
Předmět bude zakončen seminární prací - vytvoření sítě poradenských služeb a krátká kazuistika žáka s navržením následné poradenské trajektorie. Poslední úprava: Kučerová Olga, Mgr. et Mgr., Ph.D. (01.02.2021)
|
|
||
Poradenství v systému psychologických disciplín. Vznik a vývoj výchovného poradenství ve světě a u nás. Současný systém pedagogicko-psychologického poradenství, legislativa, nové trendy v poradenství. Činnosti a kompetence jednotlivých článků poradenství ve školství: školní poradenské pracoviště: výchovný poradce, metodik prevence, školní psycholog a školní speciální pedagog; pedagogicko-psychologické poradna, speciálně-pedagogické centrum, středisko výchovné péče, Institut pedagogicko-psychologického poradenství. Odborné činnosti PPP a SPC: diagnostika, náprava a intervence, informační a konzultační činnost. Nejčastější poradnami řešené problémy staršího školního věku: profesionální volba a volba vzdělávací cesty, vývo-jové poruchy učení a chování, otázka špatného prospěchu, neurotické obtíže, agresivní a asociální chování, vývojo-vé obtíže a krize rodičovské autority. Poslední úprava: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (19.05.2019)
|