|
|
|
||
Pedagogická praxe je určena studujícím, kteří nepracují v mateřské škole a v prezenčním studiu neabsolvovaly v rámci bakalářského studia pedagogickou praxi v předškolních zařízeních. Cílem je uvedení do problematiky pedagogické práce s dětmi předškolního věku. Studenti se seznamují s prostředím, organizací, personálem i vybavením mateřské školy, potřebami dětí předškolního věku a náplní práce učitelek i administrativní stránkou pedagogické práce. Stěžejní činností této pedagogické praxe jsou hospitačně-asistenční činnosti. Studenti se učí navázat kontakt s dětmi, pozorovat a analyzovat jak práci učitelky, tak i činnosti dětí. V průběhu pedagogické praxe plní úkoly zadané vedoucím praxe.
Praxe jsou konány na vybraných fakultních mateřských školách:
Fakultní mateřská škola Arabská 681/20, 160 00 Praha 6
Fakultní mateřská škola, Štolmířská, Hloubětín Praha 9
Fakultní mateřská škola, Sokolovská 182/513, 180 00 Praha 8 – Libeň
Předmět probíhá výhradně prezenční formou. Studenti budou pokračovat ve vedení pedagogického portfolia. Studenti, kteří předchozího bakalářského studia nemají zkušenost s portfoliem, tak si jej zavedou. Studenti budou zpracovávat na každý den písemnou přípravu na vzdělávací práci v mateřské škole. Po praxi bude následovat reflexe a sebereflexe pedagogické práce
Poslední úprava: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (03.05.2017)
|
|
||
Předložení pedagogického portfolia s přípravami a reflexemi. Diskuze nad předloženým pedagogickým portfoliem. 100% účast na pedagogické praxi Poslední úprava: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
Základní studijní literatura HELUS Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0. Rámcový program pro předškolní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2017. OPRAVILOVÁ E., GEBHARTOVÁ V. Rok v mateřské škole. Praha: Portál 2003, ISBN 80-7178-847-3. SYSLOVÁ Z. Profesní kompetence učitele mateřské školy. Praha: Grada Publishing a.s., 2013. SBN 978-80-247-4309-7. SYSLOVÁ Z. Realizace autoevaluace v mateřských školách. Praha: Verlag Dashöfer, 2013 ZELINKOVÁ O. Pedagogická diagnostika individuální vzdělávací program. Praha, Portál 2001, ISBN 80-7178-544-X.
Doporučená studijní literatura: Autoevaluace mateřské školy (metodická příručka k vlastnímu hodnocení). Praha: VÚP, 2010. ISBN 978-80-87000-9-32-8. Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV: Metodika pro podporu individualizace v podmínkách mateřské školy. Praha: VÚP, 2007. ISBN 978-80-87000-10-6. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. Praha: VÚP, 2005. ISBN 80-87000-01-3. Poslední úprava: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (03.05.2017)
|