|
|
|
||
Přednáška je zaměřena na shrnutí a ucelení poznatků společenských věd, které jsou předpokladem pro didaktickou analýzu témat vzdělávací oblasti člověk a jeho svět.
V seminářích se na vybraných společenskovědních tématech studenti seznamují s ukázkami různých metod práce a vyhodnocují jejich cíle.
Poslední úprava: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (01.10.2020)
|
|
||||||||||||||||
Celý kurz s podrobnými informacemi k plnění předmětu a zadáním úkolů je dostupný na Moodle https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=16870 Příprava na výuku
Plnění předmětu
Poslední úprava: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (13.11.2024)
|
|
||
Podmínkou pro zakončení předmětu je
Termín pro odevzdání Návrhu terénní výuky je týden před koncem zkouškového období. Poslední úprava: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
DVOŘÁKOVÁ,M.; DVOŘÁK,D.: Společenskovědní vzdělávání. In. V. Spilková a kol.: Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál 2005. DVOŘÁKOVÁ M. Odkud se berou? Dětská pojetí oběhu peněz. Pedagogika, Vol 71 No 2 (2021). https://doi.org/10.14712/23362189.2020.1850 DVOŘÁKOVÁ, M; STARÁ, J: Společnost 4 a 5 nakladatelství Fraus učebnice a příručka učitele. Plzeň: Fraus 2010. HANUS, M.; ŠÍDLO, L.: Školní atlas dnešního Česka, TERRA a TERRA KLUB, 2015. 1. vydání HOLEČEK, M.: Zeměpis České republiky -- Učebnice pro střední školy. Praha: Česká geografická společnost.2009. HUTCHINGS, M.: Nápady pro vlastivědu. Praha:Portál, 1996. HOFFMAN, J.: Středověké město. Praha: NLN, 2009. HORSKÁ,P.; MAUR,Z; MUSIL,J: Vznik velkoměsta. Praha: Paseka, 2002. VEČERKOVÁ, E.; FROLCOVÁ, V.: Evropské Vánoce v tradicích lidové kultury. Praha: Vyšehrad, 2010.
Poslední úprava: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
1. Kurikulum společenských věd v primární škole a jeho problémy Věcné učení a společenské vědy v českém vzdělávání v průběhu 20. století. 2. Analýza různých pojetí společenskovědního vzdělávání v historii i v současnosti v různých vzdělávacích systémech práce s učebnicemi Poznávání místa v čase, kulturněhistorické dědictví, památky jako propojení s minulostí 3. Osídlení české krajiny, předpoklady vzniku sídel a jejich funkce v krajině 4. Města a jejich funkce ve vývoji, místa paměti 5. Orientace v prostoru, konstrukce plánu a kognitivní vývoj dětí mladšího školního věku 6. Mapa, možnosti záznamu výškových poměrů krajiny do map, konkrétní a abstraktní myšlení, demonstrační úlohy 7. Lokalizační faktory průmyslu, ekonomické zdroje v minulosti a dnes 8. Industrializace a urbanizace, jejich ekonomické a sociální důsledky Poslední úprava: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=16870 Poslední úprava: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (13.11.2024)
|