|
|
|
||
Komplexní rozbor skladeb s akcentací analýzy hudebně výrazových prostředků pro pochopení sdělovaného obsahu jako základního předpokladu pedagogické práce.
Výuka probíhá částečně formou e-larningu v prostředí Moodle.
Poslední úprava: Bělohlávková Petra, PhDr., Ph.D. (22.09.2019)
|
|
||
Cíl předmětu spočívá v osvojení znalostí a dovedností v oblasti komplexní analýzy skladeb a analytické interpretace s ohledem na didaktické uplatnění této dovednosti v pedagogické praxi. Poslední úprava: Bělohlávková Petra, PhDr., Ph.D. (08.05.2019)
|
|
||
Povinná literatura: KULKA, J. aj. Komplexní analýza uměleckého díla. Praha: SPN, 1988. 93 s. Doporučená literatura: HONS, M. Hudební analýza. Vyd. 1. Praha: Togga, 2010, 309 s. ISBN 978-80-87258-28-6. HURNÍK, I.; JŮZL, M.; NAVRÁTIL, M. O analýze hudebních skladeb z hlediska potřeb všeobecné hudební výchovy a popularizace. Hudební rozhledy, 1972, roč. XXV, č. 1, s. 26–36. JIRÁNEK, J. Úvod do historie hudební analýzy a teorie sémantické hudební analýzy. Praha: SPN, 1991. 55 s. TICHÝ, V. Hudební analýza jako stimul a nástroj rozvoje kreativity. In: Olomoucké jarní muzikologické konference, Olomouc: Univerzita Palackého - Pedagogická fakulta, 2000, s. 13–18. ISBN 80-244-0181-9. Poslední úprava: Bělohlávková Petra, PhDr., Ph.D. (08.05.2019)
|
|
||
2 kredity/60 hod.: 8 hod. přímé výuky, 40 hodin výuka e-leagningem, 12 hod. příprava komplexní analýzy vybraného díla s prezentací
Příprava studentů z hlediska požadavků analýzy zadaných skladeb k SZZ. 1. Hlavní principy komplexní analýzy hudebního díla. 2. Komplexní analýza – J. S. Bach: Orchestrální suita h moll, Rondo. 3. Komplexní analýza – W. A. Mozart: Malá noční hudba, 1. věta. 4. Komplexní analýza – N. Rimskij-Kosrsakov: Let čmeláka. 5. Komplexní analýza – C. Saint-Säens: Karneval zvířat. 6. Komplexní analýza – B. Smetana: Prodaná nevěsta. Pochod komediantů. 7. Komplexní analýza – A. Dvořák: Romantické kusy pro housle a klavír. 8. Komplexní analýza – J. Suk: Sousedská. 9. Komplexní analýza – L. Janáček: Lašské tance. Pilky. 10. Komplexní analýza – B. Martinů: Otvírání studánek. 11. Komplexní analýza – B. Britten: Simple Symphony, 2. věta, 12. Komplexní analýza skladby II (dle vlastního výběru) určené dětskému interpretovi nebo posluchači. Poslední úprava: Bělohlávková Petra, PhDr., Ph.D. (18.02.2024)
|
|
||
Komplexní analýza skladby dle vlastního výběru a její následná prezentace v průběhu seminární výuky. Poslední úprava: Bělohlávková Petra, PhDr., Ph.D. (08.05.2019)
|
|
||
E-learning: MOODLE pro výuku 1 Název kurzu: Tvůrčí dílna: rozbor skladeb Poslední úprava: Bělohlávková Petra, PhDr., Ph.D. (08.05.2019)
|