|
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Hana Váňová, CSc. (23.08.2019)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Hana Váňová, CSc. (12.04.2019)
Příprava studenta na hudebně výchovnou praxi po stránce teoretické i praktické, tj. získávání vědomostí a rozvoj hudebních i didaktických dovedností potřebných k řízení hudebních činností žáků. V rámci předmětu absolvuje student tři hodiny praxe v předmětu hudební výchova (dva náslechy s reflexí a jeden vlastní výstup) na školách dle vlastního výběru a domluvy. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jiřina Jiřičková, Ph.D. (11.09.2022)
3 kredity/90 hod., předmět je zakončen zkouškou. Plánované aktivity studentů: 8 hod. přímé výuky, 4 hod. příprava na výuku, 10 hod. pedagogická praxe včetně vypracování přípravy a reflexe, 28 hod. rozvoj vlastních nástrojových, intonačních, rytmických a pěveckých dovedností, 40 hod. samostudium a příprava na zkoušku. |
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Hana Váňová, CSc. (17.10.2023)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jiřina Jiřičková, Ph.D. (11.09.2022)
Aktivní účast na seminářích, plnění dílčích úkolů. Předložení vypracované přípravy na hodinu Hv, realizovanou studentem v rámci pedagogické praxe, a reflexe náslechových hodin Nácvik lidové písně s instrumentálním doprovodem - prokázání rozvoje vlastních hudebních dovedností studentů Ústní zkouška na závěr semestru ve formě kolokvia. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jiřina Jiřičková, Ph.D. (11.09.2022)
Obsah předmětu: 1. Koncepce hudební výchovy na 1. st. ZŠ, činnostní charakter Hv, RVP, ŠVP, průřezová témata, osnovy, standardy, učebnice Hv, školy s RVHV. Slovní hodnocení v Hv. 2. Psychologické základy hudební výchovy – základní hudebně psychologické kategorie, klasifikace hudebních schopností a jejich charakteristika. 3. Diagnostika hudebnosti, koncipování kolektivní a individuální prověrky hudebnosti. 4. Rozvoj rytmického cítění, rytmická práce s říkadlem a s písní. 5. Hlasová výchova, funkce přípravných cvičení k písni. 6. Metody nácviku písně. Imitace. Nástrojové a pohybové činnosti. 7. Rozvoj intonačních dovedností, sluchová analýza. 8. Tvořivá intonace. Nácvik písně intonací. 9. Principy rozvoje dětské hudební tvořivosti, tvořivá práce s malou písňovou formou. 10. Prvky vícehlasu. Metodický postup při práci s vícehlasem. 11. Poslechové činnosti, vizualizace poslechu. 12. Hudební pohádka jako integrativní princip. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jiřina Jiřičková, Ph.D. (21.10.2023)
MOODLE kurz: https://dl1.cuni.cz/enrol/index.php?id=15165 |