|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Kateřina Hurníková, Ph.D. (06.05.2019)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Kateřina Hurníková, Ph.D. (09.09.2022)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Kateřina Hurníková, Ph.D. (14.09.2020)
ZENKL, L. ABC hudební nauky HURNÍKOVÁ, K. Hra na sopránovou zobcovou flétnu HURNÍKOVÁ, K. Stručný průvodce dějinami evropské hudby BĚLOHLÁVKOVÁ, P. Úvod do hry na klavír Učebnice HV pro 1. stupeň ZŠ lee-learning (prostředí Moodle)- https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5896 Název kurzu: Hudební výchova III |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Kateřina Hurníková, Ph.D. (09.09.2022)
1) Test z hudební nauky: durové a mollové stupnice a kvintakordy, durová a mollová harmonická kadence, dominantní septakord a jeho obraty, intervaly odvozené, rozdělení hudebních nástrojů 2) Test z přehledu dějin hudby a hudebních forem: periodizace, znalost děl významných skladatelů, charakteristika základních hudebních druhů a forem, výrazové prostředky hudby, poslechový test (vybrané skladby s didaktickým hlediskem) 3) Hra na zobcovou flétnu v rozsahu c1-d2: 2 písně s větším rozsahem (zapojení levé i pravé ruky) 4)) Přehrávka ze hry na klavír nebo housle (30 písní včetně tzv. povinných): dle požadavků uvedených na webových stránkách katedry HV. Na jedné písni studenti předvedou základní taktovací dovednosti. Zpěv jedné písně bez doprovodu hudebního nástroje. Studenti mají pro splnění zkoušky celkem 3 pokusy (jeden řádný a 2 opravné). |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Kateřina Hurníková, Ph.D. (09.09.2022)
Mollové stupnice a kvintakord, sluchová analýza durového a mollového akordu. Vytváření pěveckých cvičení v durových i mollových tóninách, mollová harmonická kadence. Harmonická kadence s dominantním septakordem. Další rozvoj intonačních dovedností, intonace v mollové tónině. Odvozené intervaly. Vedlejší harmonické funkce. Kvintakord zvětšený a zmenšený. Rozvoj pěveckých a intonačních dovedností, pěvecká a intonační cvičení ve školní praxi. Didaktické využití lidové písně (hledisko rytmické, pěvecké, intonační, vytváření rytmických doprovodů, metody nácviku písně, přípravná cvičení). Rozšiřování hlasového rozsahu, vícehlasý sborový zpěv. Hudební druhy a formy, hudebně výrazové prostředky. I. Hurník: Umění poslouchat hudbu. Ukázky práce s poslechovou skladbou, výběr skladeb vhodných pro poslech hudby na 1. stupni ZŠ. Hra na zobcovou flétnu – rozšiřování tónového prostoru. Upevňování klavírních dovedností před závěrečnou přehrávkou. |