|
|
|
||
Posláním předmětu Grafika na počítači je rozvinout u studentů způsobilost pro využití již získaných vědomostí a uživatelských dovedností v práci počítačem ve směru vlastní tvůrčí aktivity, resp. profesní kreativity při tvorbě především graficky orientovaných didaktických materiálů a dokumentů.
Cíl studijního předmětu spočívá v osvojení příslušných poznatků a především dovedností z oblasti počítačové grafiky, pochopení základních principů a způsobů zpracování grafických dat, zvládnutí základů práce s grafickými daty a využívání grafických informací s podporou počítače, osvojení různých způsobů získávání a úprav grafických dat, včetně volby a ovládnutí programů pro práci s grafikou a poznání jejich specifik a funkčních možností.
Poslední úprava: Lustig Stanislav, Mgr. (16.09.2019)
|
|
||
Poslední úprava: Lustig Stanislav, Mgr. (16.09.2019)
|
|
||
Klasifikovaný zápočet je udělen na základě kvality zpracování úloh zadaných na poslední hodině, případně v dále vypsaných termínech během zkouškového období. Úlohy jsou orientovány na ověření úrovně osvojených dovedností a znalostí, v rozsahu odpovídajícím obsahu výuky. Pokud studující u KZ neuspěje, má možnost nejvýše dvou opravných termínů (celkem tedy 3 pokusy). Poslední úprava: Štípek Jiří, PhDr., Ph.D. (31.10.2019)
|
|
||
GRAFICKÉ INFORMACE NA POČÍTAČI · Základní principy počítačové grafiky · Bitmapová a vektorová grafika - specifika a oblasti aplikace · Grafické soubory, grafické formáty, komprese grafických dat · Základní parametry obrazu - rozlišení, barevná hloubka · Charakteristiky grafických formátů PRÁCE S BITMAPOVÝM GRAFICKÝM EDITOREM · Úpravy bitmap, změny velikosti, rozlišení a barevnosti, výřezy a vyjímání ploch · Základní korekce fotografií, vyvážení barev, jas, konstrast a další parametry, speciální efekty · Konverze formátů , hromadná úprava a hromadná konverze · práce s více soubory a nástroje (lupa, výběr, ...) · prostředí programu, možnosti práce s panely, vlastní prostředí · vrstvy obrazu (správa vrstev, přesun vrstev mezi soubory) · nástroje pro výběr a masky · nástroj štětec, pero a cesty · práce s textem · filtry a efekty PRÁCE S VEKTOROVÝM GRAFICKÝM EDITOREM · Základy tvorby objektů, manipulace s objekty, úpravy a transformace objektů, tvarování objektů · Zarovnávání a rozmísťování objektů, pomocné nástroje · Křivky a editace křivek · Vyplňování objektů a práce s barvami, interaktivní nástroje · Řetězcový a odstavcový text · Import, symboly a archivy obrázků, export, tisk Rastrové postupy v editorech · histogram - základní úprava parametrů · základní parametry obrazu - sytost, jas, kontrast, ... · nástroje pro vyvážení bílé, odstranění šumu, úprava "ostrosti", · nástroje pro podporu úprav v částech obrazu (přechod, maska) · "rovnání" obrazu, jednoduchá retuše Využití grafických dat připravených pro další zpracování · vektorová data a podklady pro práci s gravírkou · konstrukce a logika návaznosti grafických dat pro další zpracování Poslední úprava: Lustig Stanislav, Mgr. (16.09.2019)
|