PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Základy didaktiky výchovy ke zdraví - OKBY4P041A
Anglický název: Basics of Didactics of Education towards Health
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jana Kočí, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Jana Kočí, Ph.D.
PhDr. Alena Thorovská
Prerekvizity : OKBY4P012A, OKBY4P023A
Je prerekvizitou pro: OKBY4P051A
Anotace -
Předmět seznamuje studenty s možnostmi podpory zdraví v různých institucích státního, soukromého a neziskového sektoru.
Poslední úprava: Thorovská Alena, PhDr. (24.01.2025)
Cíl předmětu -

Studenti objasní různé strategie podpory zdraví v kontextu cílových skupin obyvatelstva.

Porovnává různé motivační prostředky a metody  k dosažení podpory zdraví v holistickém pojetí ve společnosti.

Využívá získané poznatky k vlastní profesní orientaci. 

Poslední úprava: Thorovská Alena, PhDr. (24.01.2025)
Podmínky zakončení předmětu
Úspěšné splnění předmětu předpokládá  aktivní účast v semináři a vypracování zadaných seminárních úkolů.
Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
Literatura

Vališová,A., Kovaříková,M. (2021) Obecná didaktika.Grada

Ginnis, P. (2017). Efektivní výukové nástroje pro učitele. Edulab.

Kyriacou, Ch. (1996). Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál.

Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
Sylabus -

1.       Podpora zdraví na úrovní státní správy a samosprávy.

2.       Podpora zdraví v soukromém sektoru.

3.       Neziskové organizace.

4.       Motivace k podpoře zdraví podle cílových skupin.

5.       Neformální vzdělávaní a utváření zdravotní gramotnosti.

6.       Didaktické zásady a jejich aplikace podle tematických oblastí výchovy ke zdraví.

7.       Komunikační dovednosti učitele výchovy ke zdraví. Komunikace s rodiči, žáky, kolegy. pedagogická interakce a komunikace v hodinách výchovy ke zdraví.

8.       Učitel výchovy ke zdraví jako nositel společenských hodnot. Profesní etika.

Poslední úprava: Thorovská Alena, PhDr. (24.01.2025)
Výsledky učení

Student/ka:

- definuje základní pojmy

- používá pojmy ve správných souvislostech

- uvede příklady podpory zdraví na úrovni státní správy a samosprávy

- porovná možnosti státu a soukromého sektoru v oblasti podpory zdraví

- vyjmenuje neziskové organizace působící v oblasti podpory zdraví

- uvede příkkady dobré praxe v oblasti podpory zdraví

- porovná možnosti formálního a neformálního vzdělávání v oblasti podpory zdraví a utváření zdravotní gramotnosti

- aplikuje obecné didaktické zásady na oblast výchovy ke zdraví

- diskutuje o významu a rozvoji komunikačních dovedností učitele výchovy ke zdraví

- zváží rizika a úskalí komunikace v hodinách výchovy ke zdraví

- diskutuje o významu učitele VkZ jako nositele společenských hodnot

- navrhne etické zásady vhodné pro učitele VkZ

Poslední úprava: Thorovská Alena, PhDr. (24.01.2025)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK