|
|
|
||
Předmět seznamuje studenty s možnostmi podpory zdraví v různých institucích státního, soukromého a neziskového sektoru.
Poslední úprava: Thorovská Alena, PhDr. (24.01.2025)
|
|
||
Studenti objasní různé strategie podpory zdraví v kontextu cílových skupin obyvatelstva. Porovnává různé motivační prostředky a metody k dosažení podpory zdraví v holistickém pojetí ve společnosti. Využívá získané poznatky k vlastní profesní orientaci. Poslední úprava: Thorovská Alena, PhDr. (24.01.2025)
|
|
||
Úspěšné splnění předmětu předpokládá aktivní účast v semináři a vypracování zadaných seminárních úkolů. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
|
|
||
Vališová,A., Kovaříková,M. (2021) Obecná didaktika.Grada Ginnis, P. (2017). Efektivní výukové nástroje pro učitele. Edulab. Kyriacou, Ch. (1996). Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
|
|
||
1. Podpora zdraví na úrovní státní správy a samosprávy. 2. Podpora zdraví v soukromém sektoru. 3. Neziskové organizace. 4. Motivace k podpoře zdraví podle cílových skupin. 5. Neformální vzdělávaní a utváření zdravotní gramotnosti. 6. Didaktické zásady a jejich aplikace podle tematických oblastí výchovy ke zdraví. 7. Komunikační dovednosti učitele výchovy ke zdraví. Komunikace s rodiči, žáky, kolegy. pedagogická interakce a komunikace v hodinách výchovy ke zdraví. 8. Učitel výchovy ke zdraví jako nositel společenských hodnot. Profesní etika. Poslední úprava: Thorovská Alena, PhDr. (24.01.2025)
|
|
||
Student/ka: - definuje základní pojmy - používá pojmy ve správných souvislostech - uvede příklady podpory zdraví na úrovni státní správy a samosprávy - porovná možnosti státu a soukromého sektoru v oblasti podpory zdraví - vyjmenuje neziskové organizace působící v oblasti podpory zdraví - uvede příkkady dobré praxe v oblasti podpory zdraví - porovná možnosti formálního a neformálního vzdělávání v oblasti podpory zdraví a utváření zdravotní gramotnosti - aplikuje obecné didaktické zásady na oblast výchovy ke zdraví - diskutuje o významu a rozvoji komunikačních dovedností učitele výchovy ke zdraví - zváží rizika a úskalí komunikace v hodinách výchovy ke zdraví - diskutuje o významu učitele VkZ jako nositele společenských hodnot - navrhne etické zásady vhodné pro učitele VkZ Poslední úprava: Thorovská Alena, PhDr. (24.01.2025)
|