PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Výcvik v manažerských dovednostech II - OKBU1U140B
Anglický název: Managerial Skills Training II
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (48)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Roman Liška, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Roman Liška, Ph.D.
Anotace -
Obsahem předmětu je rozvoj dovedností v používání nástrojů řízení ve specifických podmínkách školy, nebo školského zařízení.
Poslední úprava: Liška Roman, PhDr., Ph.D. (25.01.2025)
Cíl předmětu

Cílem předmětu je aplikovat získané dovednosti v praxi řízení a vedení školských organizací.

Poslední úprava: Liška Roman, PhDr., Ph.D. (25.01.2025)
Deskriptory

Studium se opírá o prezenční výuku v rozsahu uvedeném v sylabu a předpokládá i dostatečnou časovou dotaci věnovanou samostudiu a plnění zadaných úkolů.

Poslední úprava: Liška Roman, PhDr., Ph.D. (25.01.2025)
Podmínky zakončení předmětu

- plnění distančních aktivit

- závěrečný test

Poslední úprava: Liška Roman, PhDr., Ph.D. (25.01.2025)
Literatura

Povinná literatura:

FOTR, J., VACÍK, E., SOUČEK, I., ŠPAČEK, M., HÁJEK, S.. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. Praha: Grada, 2012. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3985-4.

DŘÍMALOVÁ, E., KAZÍKOVÁ, J. Strategie řízení pro vedoucí pedagogické pracovníky. Moravský Krumlov: Valid-Ed, 2015, http://www.mkrumlov.cz/download/projekt-vzdelavani/15_0033_MKrumlov_Strategie_rizeni.pdf

STARÝ, K, DVOŘÁK, D., GREGER, D.,DUSCHINSKÁ, K.. Profesní rozvoj učitelů: podpora učitelů pro zlepšování výsledků žáků. V Praze: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2087-9.

Doporučená literatura:

PRÁŠILOVÁ, M., VAŠŤATKOVÁ, J.. Současné pohledy na procesy vnitřní evaluace škol v českém prostředí. Pedagogika. 2006, LVI(3), 273 - 284.

Poslední úprava: Liška Roman, PhDr., Ph.D. (25.01.2025)
Sylabus

Tematické okruhy:

1.         Kontrolně plánovací proces a činnosti

2.         Strategický rozvoj školy – fáze a nástroje

3.         Evaluace školy

4.         Profesní rozvoj a seberozvoj

5.         Analytické činnosti v práci ředitele školy, vyhodnocování a interpretace zjištění.

Poslední úprava: Liška Roman, PhDr., Ph.D. (25.01.2025)
Výsledky učení
  • Kontrolně plánovací proces a činnosti

    • Vysvětlit klíčové kroky kontrolně plánovacího procesu ve školském managementu.
    • Aplikovat kontrolní a plánovací metody při řízení školních procesů.
    • Vyhodnotit účinnost kontrolně plánovacího procesu na zajištění kvality vzdělávání.
  • Strategický rozvoj školy – fáze a nástroje

    • Identifikovat jednotlivé fáze strategického rozvoje školy.
    • Navrhnout efektivní nástroje pro plánování a implementaci strategických cílů školy.
    • Kriticky zhodnotit úspěšnost strategie rozvoje školy na základě dosažených výsledků.
  • Evaluace školy

    • Definovat základní pojmy a metodologie evaluace školy.
    • Aplikovat vhodné metody evaluace pro měření kvality vzdělávacího procesu.
    • Interpretovat výsledky evaluace a navrhnout opatření pro zlepšení výuky a řízení školy.
  • Profesní rozvoj a seberozvoj

    • Popsat význam profesního rozvoje a seberozvoje pro učitele a školní vedoucí pracovníky.
    • Navrhnout individuální plán profesního rozvoje pro zlepšení osobních i profesních kompetencí.
    • Vyhodnotit dopad profesního rozvoje na výkon a kvalitu pedagogické práce.
  • Analytické činnosti v práci ředitele školy, vyhodnocování a interpretace zjištění

    • Identifikovat klíčové analytické činnosti, které podporují rozhodování ve školním managementu.
    • Analyzovat data a informace získané z hodnocení výkonnosti školy.
    • Interpretovat zjištění a navrhnout konkrétní kroky pro zlepšení řízení a výsledků školy.
Poslední úprava: Liška Roman, PhDr., Ph.D. (25.01.2025)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK