PředmětyPředměty(verze: 957)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Výcvik v manažerských dovednostech I - OKBU1U134B
Anglický název: Training of the Managerial Skills I
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023 do 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (70)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Roman Liška, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Vladimíra Dostálová, Ph.D.
Anotace -
Účastnící se prakticky seznámí se základními manažerskými funkcemi a budou schopni aplikovat teoretické poznatky především do oblasti plánování ve školách a školských zařízeních. Seznámí se s procesem tvorby poslání a vize školy (nebo školského zařízení) a získají základy dovedností strategického plánování.
Poslední úprava: Hubert Vlastimil, PhDr. Mgr., MBA (09.09.2024)
Deskriptory

Studium se opírá o prezenční výuku dle sylabu a předpokládá i samostudium v dostatečném rozsahu a plnění zadaných distančních aktivit.

Poslední úprava: Hubert Vlastimil, PhDr. Mgr., MBA (09.09.2024)
Literatura

Doporučená literatura:

COVEY, Stephen R. 7 návyků skutečně efektivních lidí: zásady osobního rozvoje, které změní váš život. Vyd. 2. Přeložil Aleš LISA. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-241-3.

FOTR, Jiří. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. Praha: Grada, 2012. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3985-4

JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.

JANIŠOVÁ, D. a M. KŘIVÁNEK. Velká kniha o řízení firmy: praktické postupy pro úspěšný rozvoj organizace. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4337.

QUONG, Terry a Allan WALKER. Seven Principles of Strategic Leadership. ISEA [online]. 2010, 38(1), 22-34 [cit. 2019-02-14]. Dostupné z: https://www.researchgate.net/publication/228506732_Seven_principles_of_strategic_leadership



Poslední úprava: Hubert Vlastimil, PhDr. Mgr., MBA (09.09.2024)
Sylabus

Tematické okruhy:
1.    Úvod do tématu manažerských dovedností
2.    Vysvětlení základní struktury předmětu
3.    Manažer, vlastnosti manažera, kompetence manažera, dovednosti manažera
4.    Specifika manažera v prostředí školy
5.    Manažerské funkce
6.    Plánování jako sekvenční manažerská funkce
7.    Mise-vize-strategie
8.    Walt Disney model
9.    Techniky strategické analýzy vnitřního a vnějšího prostředí organizace
10.   Komplexní SWOT analýza
11.   Shrnutí tématu, zadání úkolu pro získání zápočtu

 

 

Poslední úprava: Hubert Vlastimil, PhDr. Mgr., MBA (09.09.2024)
Podmínky zakončení předmětu

Splnění distančních aktivit a úkolů zadaných v rámci kontaktní výuky, prezentace výstupů.

Pozn.: Distanční forma výuky a atestace - dle aktuální situace. 

Poslední úprava: Hubert Vlastimil, PhDr. Mgr., MBA (09.09.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK