|
|
|
||
Předmět je zaměřen na seznámení se s technikami vedení lidí. studenti se seznámí s jednotlivými styly vedení zaměřenými ne jednotlivce i skupiny pracovníků a osvojené znalosti v rámci dílčích aktivit přemění na praktické dovednosti.
Poslední úprava: Trojanová Irena, Mgr., Ph.D. (24.09.2024)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámení se základními oblastmi vedení lidí a následně s jejich aplikací do oblasti školského managementu.
Poslední úprava: Trojanová Irena, Mgr., Ph.D. (24.09.2024)
|
|
||
Studium se opírá o prezenční výuku v rozsahu uvedeném v sylabu a předpokládá i dostatečnou časovou dotaci věnovanou samostudiu a plnění zadaných úkolů. Poslední úprava: Mück David, Mgr. (09.09.2024)
|
|
||
Splnění distančních aktivit zadaných ve výuce Zkouška v rozsahu sylabu
Poslední úprava: Mück David, Mgr. (09.09.2024)
|
|
||
Povinná literatura: TROJANOVÁ, I Vedení lidí ve školách a školských zařízeních. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2017. ISBN 978-80-7552-842-1. TURECKIOVÁ, M. Klíč k účinnému vedení lidí. Odemkněte potenciál svých spolupracovníků. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-0882-9. ARMSTRONG,M., STEPHENS, T. Management a leadership. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. ISBN 978-80-247-2177-4. Doporučená literatura: BEDRNOVÁ, E., JAROŠOVÁ, E., NOVÝ, I, Manažerská psychologie a sociologie. Praha: Management Press, 2012. ISBN 978-80-7261-239-0. ŠULEŘ, O. 100 klíčových manažerských technik. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2173-3. VETEŠKA, J., TURECKIOVÁ, M. Kompetence ve vzdělávání a strategie profesního rozvoje. Praha: Česká andragogická společnost, 2020. 178 s, ISBN 978-80-907809-1-0. Poslední úprava: Mück David, Mgr. (09.09.2024)
|
|
||
Tematické okruhy: 1. Úvod do předmětu Vedení lidí 2. Management a/vs leadership 3. Role vedoucího pracovníka ve školách a školských zařízeních 4. Kompetence vedoucího pracovníka ve školách a školských zařízeních 5. Analýza stavu školské organizace a vliv situace na vedení pracovníků 6. Styly řízení / vedení 7. Motivace pracovníků 8. Účinná komunikace jako nástroj vedení lidí 9. Situačně podmínené a vyvážené vedení na úrovni školy anebo školského zařízení 10. Vedení týmů 11. Specifika vedení jednotlivců 12. Specifika vedení týmů
Poslední úprava: Mück David, Mgr. (09.09.2024)
|
|
||
Výsledky učení - student: - vysvětlí rozdíl mezi managementem a leadershipem - definuje role vedoucího pracovníka ve školách a školských zařízeních - popíše kompetence vedoucího pracovníka ve školách a školských zařízeních - navrhne analýza stavu školské organizace - vysvětlí vliv situace v organizaci na vedení pracovníků - vyjmenuje styly řízení / vedení - zná základní motivační teorie - popíše účinnou komunikace jako nástroj vedení lidí - vysvětlí rozdíl mezi vedením týmů a jednotlivců Poslední úprava: Trojanová Irena, Mgr., Ph.D. (28.01.2025)
|