|
|
|
||
Předmět je zaměřen na seznámení s fungováním a využitím a vlivem medií na současnou společnost vzhledem k vzdělávacím procesům na základě aktuálních technických, filosofických a psychosociálních aspektů i kulturních aspektů včetně kritické reflexe a analýzy mediálních produktů. Cílem předmětu je seznámit studenty se základními teoriemi mediální komunikace, mediálními kompetencemi, pojetím mediální gramotnosti, současnou situací a využitím medií ve vyučovacím procesu, charakterizovat jednotlivé mediální kompetence a vést ke kritické reflexi mediálních obsahů. 1. Historie mediální výchovy a její pojetí. 2. Zakotvení mediální výchovy v legislativních dokumentech v ČR. 3. Základní pojetí a zdůvodnění potřebnosti mediální výchovy v současnosti. 4. Základní mediální teorie. 5. Mediální výzkumy v minulosti a současnosti. 6. Mediální gramotnost a občanská společnost. 7. Kompetence v oblasti mediální výchovy. 8. Pozitiva a negativa mediálního působení. 9. Mediální a virtuální skutečnost. 10. Analýza mediálních produktů.
Poslední úprava: Syřiště Ivo, PhDr., Ph.D. (12.09.2024)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámení se se základy masmediální komunikace , její odlišnosti od komunikace face to face , pochopení mechanismů fungování mediálního prostředí a schopnost analyzovat jednotlivé mediální produkty. Seznámit se se základey mediálního vgýzkumu a jeho realizací. Poslední úprava: Syřiště Ivo, PhDr., Ph.D. (12.09.2024)
|
|
||
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 150 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu je 25 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 20 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 10 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 25 hodin. Seminární práce 12 hodin, příprava na kz 6 hodin.
Poslední úprava: Syřiště Ivo, PhDr., Ph.D. (12.09.2024)
|
|
||
BAKAN, J. (2013). Dětství pod palbou: jak velký byznys ovlivňuje děti. Praha, Triton. JEŘÁBEK, H. (1997). Paul Lazarsfeld a počátky komunikačního výzkumu. Praha, Karolinum. JIRÁK, J., Köpplová, B. : Masová media. Praha, Portál 2009 JIRÁK, J., Mičenka, Rozumět mediím, základy mediální výchovy pro učitele. Partners Czech, Praha 2006 KALVAS , F. (2009). Nastolování agendy : role masové a interpersonální komunikace osobní zkušenosti a genderu. ZU, Plzeň. KONEČNÝ, Š. (2011). Fenomén lhaní v prostředí internetu. Brno, MU. MACKOVÁ, A. (2017). Nová media v politické komunikaci. Brno MU. SEDLÁKOVÁ, R. (2014). Výzkum medií. Praha, Grada. VYSEKALOVÁ, J.(2007). Psychologie reklamy : nové trendy a poznatky. Praha, Grada. ŽANTOVSKÝ, P. (2018). Čítanka z teorie masové komunikace, Praha, Oeconomia. Poslední úprava: Syřiště Ivo, PhDr., Ph.D. (12.09.2024)
|
|
||
Teorie masové komunikace Úloha mediíí ve společnosti Dějiny mediíí a mediálních výzkumů Analýza reklamy Rozbor zpravodajství Media a násilí Podněty k tvorbě školního filmu Média státní , veřejnoprávní a soukromá Kritická reflexe mediálního sdělění Poslední úprava: Syřiště Ivo, PhDr., Ph.D. (12.09.2024)
|
|
||
dokáže specifikovat mediální komunikaci a její typické rysy dokáže rozlišit jednotlivé typy mediálních institucí a jejich úlohy dokáže charakterizovat kriteria vlivu mediíí a význam sledovanosti dokáže chrakterizovat vliv medíí na děti a náctileté dokáže specifikovat legislativní rámec ve kterém media působí je schopen kritické analýzy mediálního výstupu
Poslední úprava: Syřiště Ivo, PhDr., Ph.D. (12.09.2024)
|