|
|
|
||
Předmět uvádí do problematiky didaktického myšlení v kontextu výuky pedagogických předmětů. Předmět souvisí s volitelnými praxemi v bakalářském studiu (lektorskou, v zařízeních pro volný čas, orientační), je zaměřen na výchovně-vzdělávací strategie v zařízeních pro zájmové vzdělávání a volný čas a na specifika didaktické transformace v oblasti obsahů pedagogických věd. Předmět přináší studujícím nejen orientaci v oblasti zájmového vzdělávání, ale je též příležitostí pro didaktickou analýzu vybraných výchovně-vzdělávacích aktivit.
Poslední úprava: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (16.12.2024)
|
|
||
Studující - pojmenuje specifika volnočasového vzdělávání a Zároveň reflektuje možná specifiky výuky volnočosové tematiky ve výuce na střední pedagogické škole - představí roli volnočasové pedagoga, pojmenuje zařízění, v nichž může působit; zamýšlí se nad studijními potřebami volnočasového peadgoga - užívá základní didaktickou terminologii k popisu a reflexi výchovných a vzdělávacích strategií; Poslední úprava: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (16.12.2024)
|
|
||
Adresa sdíleného dokumentu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1M5CLvvICoBf2alTNj_YN7T9ngmfOiIdDHWjtiY_bNyY/edit?usp=sharing Poslední úprava: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (12.02.2024)
|
|
||
Podmínky k záskání atestu
Poslední úprava: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (16.12.2024)
|
|
||
Bendl, S. (2015). Vychovatelství: učebnice teoretických základů oboru. Praha: Grada. Činčera, J. (2007). Práce s hrou: pro profesionály. Praha: Grada. Hájek, B., Hofbauer, B., & Pávková, J. (2011). Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času (Vyd. 2., aktualiz.). Praha: Portál. Hájková, V. (2018). Asistent pedagoga profese utvářená v dialogu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. Heřmanová, J., & Macek, M. (2009). Metodika pro podporu tvorby školního vzdělávacího programu ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání (2., aktualiz. a rozš. vyd). V Praze: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Odbor pro mládež. Jirásek, I. (2019). Zážitková pedagogika: teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). Praha: Portál. Zájmové vzdělávání: MŠMT [Online]. (2013). Retrieved from http://www.msmt.cz/mladez/zajmove-vzdelavani-1 Poslední úprava: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (12.02.2024)
|
|
||
1. Specifika didaktického myšlení a souvislost pedagogiky a didaktiky pedagogiky 2. Pedagogické ovlivňování volného času, volnočasový pedagog a jeho profesně-růstové potřeby 2. Školská zařízení pro zájmové vzdělávání, školní kurikulum zájmového vzdělávání. 3. Didaktika zájmového vzdělávání ve škole, školní družina a školní klub. 4. Střediska volného času, lektorská činnost a její specifika. 5. Asistent pedagoga a jeho didaktické působení. Spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga. 6. Individuální doučování žáků. Dobrovolnictví ve výchově a vzdělávání. Individualizace a diferencicace. 7. Volnočasové aktivity, letní tábory. Hra a učení prožitkem. 8. Vybrané výchovné a vzdělávací strategie a jejich modelové využití v roli žáků. 9. Vybrané výchovné a vzdělávací strategie a jejich modelové využití v roli lektorů. 10. Analýza výchovných a vzdělávacích strategií, problém didaktické zprostředkování pedagogických věd Poslední úprava: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (16.12.2024)
|
|
||
Studující - reflektuje svůj vztah k pedagogice a k učitelství, pojmenovává své profesní výzvy spojené se studovaným oborem - rozlišuje mezi pojmy obecná didkatika, oborová didaktika, předmětová didaktika transdisciplinární didaktiky; tyto pojmy chyrakterizuje a spolujeje s min. jedním konkrétním odborným problémem - charakterizuje koncept oborově didaktického myšlení a vysvětlí jeho význam pro rozvoj didaktické teorie a vlastní pedagogickou praxi - formuluje svoji předběžnou představu o specifikách didaktiky pedagogiky a svoji představu diskutuje - reflektuje význam volného času pro výchovu a vzdělávání a pojmenovává a vytvářá si kompexní představu volnočasovém a zájmovém vzdělávání v ČR - koncipuje, realizuje a reflektuje modelové vyučování tematizující jednu z oblastí volnčasové a zájmové podagogiky - diskutuje problematiku didaktického zprostředkování pedagogických věd - analyzuje min. jednu vybranou vybranou vzdělávací strategii - pojmenovává své profesní výzvy spojené s volnočasovou pedagogikou a didaktikou pedagogiky Poslední úprava: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (28.01.2025)
|