Ve vyučovacím předmětu si studenti upevňují a dále rozvíjí dosavadní učitelské dovednosti zvláště v oblasti využívání aktivizačních metod výuky, navrhují úkoly vedoucí k tvořivému myšlení žáků. Posláním předmětu je též analyzovat výsledky pedagogických výstupů studentů a na výstupech uvádět jednotlivosti v soustavy vztahů mezi celky.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (11.01.2018)
In teaching the course, students consolidate and further develop existing teaching skills especially in the use of activating teaching methods, design tasks leading to creative thinking of students. The aim of the course is also to analyze the results of students' educational outcomes and outputs indicate Details on the relationship between the system components.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (11.01.2018)
Podmínky zakončení předmětu
Úspěšné splnění zadaných úloh k řešení.
Vypracování seminární práce z oblasti zaměření předmětu. Požaduje se práce původní, vytvořená samostatně na základě v práci uvedené literatury a informačních zdrojů. Seminární práce je zaměřena na problematiku integrace žáků do kolektivu, uplatňování aktivizujících metod v jednotlivých tématech oboru.
Ústní zkouška je zaměřena na ověření úrovně osvojených vědomostí a znalostí z tematických okruhů DOVZ I., DOVZ II. a DOVZ III. v rozsahu výuky a zadaných studijních pramenů.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (11.01.2018)
Literatura
ČADÍLEK, M. Didaktika odborného výcviku technických oborů. Brno : Masarykova univerzita, 1995. ISBN 80-210-1081-9. ČADÍLEK, M. Didaktika praktického vyučování I. První vydání. Brno, Akademické nakladatelství CERM, 2003. ČADÍLEK, M., STEJSKALOVÁ, P. Didaktika praktického vyučování II. Brno: Akademické nakladatelství CERM, s.r.o., 2003. OURODA, S. Oborová didaktika. Brno : MZLU, 2000. ISBN 80-7157-477-5. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7. SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha : Portál, 1997. SLAVÍK, M., MILLER, I. Oborová didaktika pro zemědělství, lesnictví a příbuzné obory. ČZU 2012, ISBN 978-80-213-2277-6 SVOBODA, E., BEČKOVÁ, V., ŠVERCL, J. Kapitoly z didaktiky odborných předmětů. Praha : ČVUT, 2004. ISBN 80-01-02928-X. VANĚČEK, D. Didaktika technických odborných předmětů. Praha : ČVUT, 2016. ISBN 978-80-01-05991-3. VINTR, J. Úvod do didaktiky odborného výcviku. České Budějovice : Jihočeská univerzita, 2004. ISBN 80-7040-689-5.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (11.01.2018)
Požadavky ke zkoušce
Ústní zkouška je zaměřena na ověření úrovně osvojených vědomostí a znalostí z tematických okruhů DOVZ I., DOVZ II. a DOVZ III. v rozsahu výuky a zadaných studijních pramenů. Student si losuje dva tematické okruhy. Student má prokázat schonost propojovat informace a tyto informace dávat do souvislostí.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (11.01.2018)
Sylabus -
teoretická a materiálně technická příprava učitele na vyučování prakticky zaměřených předmětů a odborného výcviku;
přístupy a projektování výuky;
využívání problémových úloh a situací v prakticky zaměřených předmětech a v odborném výcviku;
základní požadavky na bezpečnost a hygienu práce při výuce v prakticky zaměřených předmětech a v odborného výcviku.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (11.01.2018)
theoretical material for teaching practical subjects and vocational training;
approaches to designing and teaching;
the use of problematic tasks and situations in practical subjects and vocational training;
basic requirements of safety and hygiene at work when teaching practical subjects and vocational training.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (11.01.2018)