PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Pedagogická praxe s reflektivním seminářem III - OKBO3I055A
Anglický název: Teaching practice with reflective seminar III
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 8
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:20/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 20 [hodiny]
Počet míst: 16 / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc.
Vyučující: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc.
Prerekvizity : OKBO3I046A
Je prerekvizitou pro: OKBO3I062A
Anotace -
V předmětu Odborná pedagogická praxe se studenti zaměřují na rozvoj didaktických dovedností ve svém zaměření. Hlavní pozornost je věnována konkrétním ukázkám ze školní praxe z výuky předmětů praktického zaměření svého oboru na SOŠ. Analyzovaná témata se budou dotýkat sdílení informací, zkušeností a výukových materiálů, osobního vzdělávacího prostředí žáka a učitele.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (27.08.2024)
Deskriptory
Příprava na výuku
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky – 0 minut
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení – 60 minut
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe – 0 minut
Samostudium literatury (za semestr) – 12 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr) – 12 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr) – 12 hodin
Plnění předmětu
Seminární práce – 12 hodin
Příprava na zápočet – 6 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška – 0 hodin
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (27.08.2024)
Podmínky zakončení předmětu

Aktivní práce ve škole v průběhu pedagogické praxe.
Vypracování a úspěšné splnění zadaných úloh k řešení (hospitační záznamy, modelové přípravy na výuku).
Vypracování seminární práce z oblasti zaměření předmětu.
Odevzdaný úkol může být vrácen k úpravě či přepracování.
Uznané úkoly zakládají důvod k udělení zápočtu.
Zápočet má řádný a dva opravné termíny.

Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (27.08.2024)
Literatura

ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty: (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové: Gaudeamus, 2001.
KRPÁLEK, P., KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, K. Metodický materiál k realizaci řízené pedagogické praxe [online]. Praha: Extrasystem, 2012. 30 s. Dostupné na: URL: http://www.extrasystem.com/9788087570081.pdf.
MAZÁČOVÁ, N. Vybrané pedagogické inovace v současné škole. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2008.
Pedagogická praxe: metodické pokyny. Plzeň: Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2000.
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc: Univerzita Palackého, 1998.
SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha: Portál, 1997.
VÁŇOVÁ, M. Příprava učitelů ve vybraných evropských zemích. Praha: UIV, l997.

Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (27.08.2024)
Sylabus -

rozvíjet schopnost pozorovat výuku s akcentem na práci žáků a učitele
rozvíjet dovednost vést záznam pozorování vyučování na hospitacích
prezentace a následný rozbor vybraného tematického celku před ostatními posluchači a před kamerou
realizace vlastních vyučovacích výstupů, vedení studentů ve vyučovacím procesu

Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (27.08.2024)
Výsledky učení

Studující:
popíše průběh hospitace, analyzuje práci učitele, hodnotí práci žáků,
dokáze postihnout specifika v činnosti učitele,
analyzuje pozorované jevy a didaktické situace, k analyzovanému zaujímá stanovisko,
posuzuje odpovědi žáků na otázky učitele,
obhajuje své pojetí a provedení výstupu výuky.

Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (16.09.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK