V předmětu Odborná pedagogická praxe se studenti zaměřují na rozvoj didaktických dovedností ve svém zaměření. Hlavní pozornost je věnována konkrétním ukázkám ze školní praxe z výuky předmětů praktického zaměření svého oboru na SOŠ. Analyzovaná témata se budou dotýkat sdílení informací, zkušeností a výukových materiálů, osobního vzdělávacího prostředí žáka a učitele.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (27.08.2024)
The course Pedagogical practice, students focus on developing teaching skills in their focus. The main attention is paid to specific examples of good practice in teaching subjects at secondary school in their field. Analyzing a subject will affect the sharing of information, experiences and teaching materials, personal learning environment, student and teacher.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (27.08.2024)
Deskriptory
Příprava na výuku Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky – 0 minut Doba očekávané přípravy na 1 cvičení – 60 minut Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe – 0 minut Samostudium literatury (za semestr) – 12 hodin Práce se studijními materiály (za semestr) – 12 hodin Plnění průběžných úkolů (za semestr) – 12 hodin Plnění předmětu Seminární práce – 12 hodin Příprava na zápočet – 6 hodin Příprava na zkoušku a zkouška – 0 hodin
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (27.08.2024)
Podmínky zakončení předmětu
Aktivní práce ve škole v průběhu pedagogické praxe. Vypracování a úspěšné splnění zadaných úloh k řešení (hospitační záznamy, modelové přípravy na výuku). Vypracování seminární práce z oblasti zaměření předmětu. Odevzdaný úkol může být vrácen k úpravě či přepracování. Uznané úkoly zakládají důvod k udělení zápočtu. Zápočet má řádný a dva opravné termíny.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (27.08.2024)
Literatura
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty: (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. KRPÁLEK, P., KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, K. Metodický materiál k realizaci řízené pedagogické praxe [online]. Praha: Extrasystem, 2012. 30 s. Dostupné na: URL: http://www.extrasystem.com/9788087570081.pdf. MAZÁČOVÁ, N. Vybrané pedagogické inovace v současné škole. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2008. Pedagogická praxe: metodické pokyny. Plzeň: Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2000. PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc: Univerzita Palackého, 1998. SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha: Portál, 1997. VÁŇOVÁ, M. Příprava učitelů ve vybraných evropských zemích. Praha: UIV, l997.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (27.08.2024)
Sylabus -
rozvíjet schopnost pozorovat výuku s akcentem na práci žáků a učitele rozvíjet dovednost vést záznam pozorování vyučování na hospitacích prezentace a následný rozbor vybraného tematického celku před ostatními posluchači a před kamerou realizace vlastních vyučovacích výstupů, vedení studentů ve vyučovacím procesu
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (27.08.2024)
develop the ability to observe teaching with emphasis on the work of pupils and teachers develop the skills to keep a record observations on observing teaching presentation and subsequent analysis of the theme selected before other listeners and the camera realization of their own teaching outcomes, guide students in the teaching process
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (27.08.2024)
Výsledky učení
Studující: popíše průběh hospitace, analyzuje práci učitele, hodnotí práci žáků, dokáze postihnout specifika v činnosti učitele, analyzuje pozorované jevy a didaktické situace, k analyzovanému zaujímá stanovisko, posuzuje odpovědi žáků na otázky učitele, obhajuje své pojetí a provedení výstupu výuky.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (16.09.2024)