Studijní předmět Odborná pedagogická praxe I vede studenty k rozvoji didaktických dovedností ve svém zaměření, seznamuje se školou jako celkem, její atmosférou, sociálními vztahy, způsobem řízení, s rolí žáků a učitelů a jejich vzájemnou interakcí a komunikací. Na základě tohoto poznání mají studenti možnost pochopit, jak výše uvedené oblasti ovlivňují výchovně vzdělávací práci školy a její výsledky.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (06.09.2021)
Study Scope of Professional Practice Teaching I leads students to develop teaching skills in their fields, to see the school as a whole, its atmosphere, social relations, governance, the role of students and teachers and their mutual interaction and communication. Based on this knowledge, students have the opportunity to understand how the above affect the educational work of the school and its results.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (06.09.2021)
Deskriptory
Z důvodu přechodu prezenční formy výuky na fakultě na distanční formu výuku v souvislosti s COVID-19, bude distanční výuka realizována v prostředí Moodle, nebo zasíláním podkladových materiálů a úkolů k vypracování e-mailem.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (29.09.2020)
Podmínky zakončení předmětu
Aktivní práce ve škole v průběhu pedagogické praxe. Vypracování zadaných úloh k řešení (vypracování zadaného počtu hospitačních záznamů na základě vlastní hospitační činnostive výuce, která odpovídá profesnímu zaměření hospitujícího). Vypracování seminární práce z oblasti zaměření předmětu. Odevzdaný úkol může být vrácen k úpravě či přepracování. Uznané úkoly zakládají důvod k udělení zápočtu. Zápočet má řádný a dva opravné termíny.
V případě přechodu prezenční formy výuky na fakultě na distanční formu výuku v souvislosti s COVID-19, bude distanční výuka realizována v prostředí Moodle, nebo zasíláním podkladových materiálů a úkolů k vypracování e-mailem.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (06.09.2021)
Literatura
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty: (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-412-X. Pedagogická praxe: metodické pokyny. Plzeň : Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-7082-659-2. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7. PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc : Univerzita Palackého, 1998. ISBN 80-7076-793-7.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (06.09.2021)
Sylabus -
Náslechy u zkušených učitelů odborných předmětů, praktického vyučování a odborného výcviku, při násleších rozvíjet schopnost pozorovat výuku s akcentem na práci žáků a učitele. Hospitační činnost ve výuce prakticky zaměřených předmětů a odborného výcviku, hospitační záznam, hospitační pozorování. Rozbor hospitační činnosti, analýzu pozorovaných jevů a didaktických situací ve výuce, pedagogicko-psychologická a didaktická analýza. Exkurze do školských zařízení nebo výrobních zařízení souvisejících se zaměřením studenta. Vedení studentů k sebepojetí a sebereflexi ve vztahu k učitelské profesi.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (06.09.2021)
Auditions for experienced teachers of vocational subjects, practical education and training at násleších develop the ability to observe teaching with emphasis on the work of pupils and teachers. Hospitační activity in the teaching of practical subjects and vocational training, hospitační record hospitační observation. Analysis hospitační activities, analysis of observed phenomena and teaching situations in the classroom, pedagogical-psychological and didactic analysis. Excursion to school facilities or manufacturing facilities related to the student's focus. Encouraging students to self-concept and self-reflection in relation to the teaching profession.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (06.09.2021)