Posláním studijního předmětu Tvorba a design multimediálních aplikací je v návaznosti na předmět zaměřený na multimediální systémy vybavit studenty potřebnými vědomostmi a dovednostmi v oblasti návrhu a tvorby multimediálních aplikací a projektů z hlediska technologického, tvůrčího a provozního, a tím u nich rozvinout základní způsobilost ve směru vytváření a využívání multimediálních aplikací. Předmět je obsahově orientován na technické a programové prostředky pro tvorbu multimediálních aplikací a pochopení jejich specifik a funkčních možností. Obsah předmětu se věnuje audiovisuální tvorbě a jejím jednotlivým procesním fázím, technickým a programovým prostředkům pro tvorbu multimediálních aplikací, pochopení specifik a funkčních možností multimediálních aplikací, zpracování obrazového a zvukového signálu, softwarovému a hardwarovému vybavení pro záznam, zpracování a prezentaci multimediálních dat, možnostem a způsobu pojetí multimediálních aplikací, tvorbě projektů s využitím prostorového zobrazování, 3D grafiky a virtuální a rozšířené reality.
Poslední úprava: Jeřábek Tomáš, PhDr., Ph.D. (15.01.2024)
The purpose of the course Multimedia Applicatons Design and Development is to provide students the necessary knowledge and skills in the field of design and development of multimedia applications and projects from the technological, creative and operational point of view, and thus develop fundamental competence in the direction of development and use of multimedia applications. The content of the course is oriented towards technical and software tools and understanding their specifics and functions. The content of the course is devoted to audiovisual creation and its individual process phases, understanding the specifics and functional possibilities of multimedia applications, image and audio signal processing, software and hardware equipment for recording, processing and presentation of multimedia data, the possibilities and method of conception of multimedia applications, creating projects using spatial imaging, 3D graphics and virtual and augmented reality.
Poslední úprava: Jeřábek Tomáš, PhDr., Ph.D. (15.01.2024)
Deskriptory
Příprava na výuku
Samostudium literatury (za semestr)
10 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr)
15 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr)
20 hodin
Plnění předmětu
Seminární práce
30 hodin
Příprava na zápočet
5 hodin
Poslední úprava: Battistová Eva, PaedDr. (19.12.2023)
Podmínky zakončení předmětu
Požadavky ke klasifikovanému zápočtu
Aktivní práce v seminářích, průběžné plnění dílčích úkolů
Zpracování a obhájení semestrální práce dle zadání a požadavků sdělených na začátku výuky předmětu
Poslední úprava: Jeřábek Tomáš, PhDr., Ph.D. (15.01.2024)
Literatura
HTML5 - audio a video. Zoner Press, 2011. ISBN 978-80-7413-147-9
BURDEA, G., COIFFET, P. Virtual Reality Technology. John Wiley & Sons, 2017. ISBN 9781119485728.
COLINS, M. J. Pro HTML5 with CSS, JavaScript, and Multimedia.Apress, 2017. ISBN 9781484224632.
ČADA, O. Digitální video krok za krokem. Praha: Grafika Publishing, 2007. ISBN 8090315216.
HAI-JEW, S. Design Strategies and Innovations in Multimedia Presentations. IGI Global, 2015. ISBN 9781466686977.
JUILLY, B. Jak točit skvělá videa pro Youtube. Computer Press, 2017. ISBN 9788025148891.
LAJDAR, M. 333 tipů a triků pro digitální video. Praha: Computer Press, 2013. EAN 9788025137468.
LAVRINČÍK, J., DOSTÁL, J. Tvorba a zpracování výukových videí. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2018. ISBN 978-80-244-5350-7.
MADDEN, L. Professional Augmented Reality Browsers for Smartphones: Programming for junaio, Layar and Wikitude (Wrox Programmer to Programmer). United Kingdom: John Wiley & Sons, 2011. ISBN 978-1119992813.
KENT, J. The Augmented reality Handbook - Everything you need to know about Augmented reality. Tebbo, 2011. ISBN 978-1743040942.