Posláním předmětu je přiblížit studentům procesy automatizace a robotizace z běžné denní praxe, přiblížit problematiku CNC strojů, automatů a počítačového řízení výroby. Základním cílem předmětu Aplikační software je praktické seznámení se školními systémy podporujícími výuku robotizace. Výuka předmětu se zaměří rovněž na rozvíjení programátorských technik v ikonicko-grafických vývojových prostředích, která plnohodnotně disponují standardními programovací prvky jako jsou cykly, podmínky, práce s řetězci, rozsáhlým matematickým aparátem a silnou podporou grafických presentací výsledků.
Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (11.05.2017)
Podmínky zakončení předmětu
Aktivní práce v seminářích; průběžné řešení úloh reflektujících probíraná témata; závěrečná kompletace v kurzu využívané robotické sady do původního stavu.
Vytvoření, prezentace a obhajoba závěrečné práce - vlastního tvůrčího projektu z oblasti robotiky - s využitím robotických sad LEGO.
Prokázání příslušné úrovně vědomostí při obhajobě práce a související rozpravě tematicky orientované do oblasti zaměření předmětu.
Prokázání odpovídajících teoretických/praktických znalostí a dovedností při řešení úloh z oblasti robotiky.
Požadavky na práci a další informace: - Práce bude mít podobu praktického projektu z oblasti robotiky zahrnujícího etapy plánování (návrhu), přípravy, stavby a programování robota a současně též prezentaci celé práce ostatním účastníkům kurzu. - Podmínkou udělení KZ je rovněž zhotovení dokumentace k projektu (např. prezentace, doprovodné materiály, fotografie, video). - Pro projekt lze využít robotické sady LEGO Mindstorms, ev. s variantní nadstavbou v podobě dalších LEGO sad.
Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (11.05.2017)
Literatura
BAUM, D. Definitive Guide to LEGO MINDSTORMS. 2nd Edition. Berkeley : Apress, 2002. BAUM, D. et al. Extreme Mindstorms: an Advanced Guide to Lego Mindstorms. Berkeley : APress, 2000. ERWIN, B. Creative projects with LEGO Mindstorms. Boston : Addison-Wesley, 2001. FERRARI, M. et al. Building Robots With Lego Mindstorms : The Ultimate Tool for Mindstorms Maniacs. Osborne : Syngress, 2001. FERRARI, M. et al. LEGO Mindstorms Masterpieces: Building Advanced Robots. Osborne : Syngress, 2003. HÄBERLE, H. a kol. Průmyslová elektronika a informační technologie. Praha : Sobotáles, 2003. HILL, T. Production / Operations Management. Cambridge : McGraw-Hill, 1991. SENN, J. A. Information Technology: Principles, Practices, and Opportunities. 3rd Edition. New Delhi, Prentice Hall, 2003. WILCHER, D. LEGO Mindstorms Mechatronics : Using Systems and Controls to Build Sophisticed Robots. New York : McGraw-Hill/TAB Electronics, 2003.
Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (11.05.2017)
Sylabus
Základní pojmy a obecné principy kybernetiky a robotechniky Systémy robotů a průmyslových manipulátorů Řídicí systémy robotů Vztahy mezi konstrukčním řešením robotů a jejich užitnými vlastnostmi Softwarové vybavení řídicích systémů robotů, obecné a problémově orientované programovací jazyky Organizační zajištění kooperace robotů a průmyslových manipulátorů s klasickými výrobními zařízeními Modelování činnosti robotu využitím systému LEGO MINDSTORMS