|
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Václav Vančata, CSc. (17.05.2020)
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Václav Vančata, CSc. (17.05.2020)
DYLEVSKÝ I., DRUGA, R, MRÁZKOVÁ, O. Funkční anatomie člověka. Grada 2000 MACHOVÁ, J. Biologie člověka pro speciální pedagogy. Praha, SPN, 1994 (a další přepracovaná vydání). NAŇKA O., ELIŠKOVÁ M. (2009). Přehled anatomie (Druhé, doplněné a přepracované vydání). Praha: Koedice GALÉN - KAROLINUM; ISBN Karolinum 978-80-246-1717-6 ČIHÁK, R. Anatomie 1, 2, 3 (druhé přepracované vydání). Grada, Praha (event. první vydání SPN, Praha 1989). 2002 FLEISCHMANN, J., LINC, R. Anatomie člověka I, II, SPN, Praha 1964. KISS F., SZENTÁGOTHAI J. Atlas anatómie človeka, Vydavatelstvo Osveta Martin 1975 (nebo jiný anatomický atlas, např. Sinělnikov) Ehler E, Přívratský V, Vančata V. (2010). Ontogeneze člověka s přihlédnutím k výuce žáků se specifickými vzdělávacími potřebami na ZŠ a SŠ. in Přívratský V, Teodoridis V, Vančata V. (eds.). Biologické a biosociální faktory ovlivňující integraci žáků a studentů se specifickými potřebami. pp 9-30, Unie Comenius, Praha, 2009, ISBN: 978-80-7290-425-9 Králík M., Čuta M. Ontogeneze člověka http://anthrop.sci.muni.cz/page.yhtml?id=451 ŠMAHEL Z. Principy,teorie a metody auxologie. Karolinum, Praha 2001. Uliasek S.J., et al., 1998. The Cambridge Encyclopedia of Human Growth and Development. Cambridge University Press, Cambridge. |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Václav Vančata, CSc. (10.06.2020)
https://sites.google.com/view/biologielovka1/home https://sites.google.com/site/docvancata/Lidsk-ontogeneze https://sites.google.com/site/docvancatafhs/prehled-biologie-a-neuropsychologie-cloveka 14 hodin přímé výuky, z toho 7 H přednáška, 7 H cvičení, obsahem nepřímé výuky bude samostudium studijních opor (viz doporučená literatura a hlavní okruhy v anatomii a morfologii člověka a cvičení z ontogeneze člověka, viz https://sites.google.com/site/docvancata/Lidsk-ontogeneze), v návaznosti na probíranou problematiku příprava vypracování řešení 8 problémových úloh z anatomie i ontogeneze dle zadání vyučujícího (například význam mozku pro pohybový aparát, základní stavba těla z hlediska pohybu a manipulace, trávení a vylučování, pohlavní organány a jejich funkce z hlediska nerového systému, základní etapy prenatální ontogeneze, porod, ranné dětství, vlastní dětství, maturace, dospělost a stárnutí), vycházejících ze studijních opor, cvičení a přenášek na webových stránkách, které by měly být zaměřeny na pochopení souvislostí v součinnosti jednotlivých orgánových soustav i hlubšího vhledu do nejdůležitějších etap lidské ontogeneze. Vypracování portfolia z problematiky lidské ontogeneze (viz https://sites.google.com/site/docvancata/Lidsk-ontogeneze).
|