|
|
|
||
Teorie a praxe z hlediska potřeb učitele MŠ. Tělesná kultura jako sociokulturní jev. Vybrané didaktické systémy TV. Místo pohybu v životě jedince i společnosti. Pohyb a somatomentální vývoj osobnosti. Tělesná kultura a její subsystémy - tělesná výchova, sport, pohybová rekreace, pohybová rehabilitace. Tělesná zdatnost, tělesná výkonnost, výkon. Hypokineze a její důsledky. Zdravotně orientovaná zdatnost. Tělesná cvičení jako prostředek a učivo. Motorické schopnosti a dovednosti.Kvalita života, zdraví, životní styl. Úvod do teorie a didaktiky sportu. Úvod do teorie a diaktiky pohybové rekreace. Anatomické a fyziologické základy TV.
Poslední úprava: doc. PhDr. Jiří Hrabinec, CSc. (12.11.2013)
Poslední úprava: HRABINEC/PEDF.CUNI.CZ (24.11.2013)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními teoretickými informacemi o tělesné výchově, které jsou předpokladem úspěšné práce s dětmi předškolního věku v oblasti pohybových aktivit. Poslední úprava: HRABINEC/PEDF.CUNI.CZ (26.11.2013)
|
|
||
1. Zpracování a prezentace seminární práce. Poslední úprava: HRABINEC/PEDF.CUNI.CZ (24.11.2013)
|
|
||
Hájek, J. Antropomotorika. Praha: UK PedF, 2012. Poslední úprava: HRABINEC/PEDF.CUNI.CZ (24.11.2013)
|
|
||
Teorie a praxe z hlediska potřeb učitele MŠ. Tělesná kultura jako sociokulturní jev, její místo v kulturním vývoji lidstva a měnící se role v různých společensko-historických podmínkách. Vývoj vybraných didaktických systémů TV ve starověku, středověku a novověku. Místo pohybu v životě jedince i společnosti. Pohyb a somatomentální vývoj osobnosti - zejména v předškolním a mladším školním věku. Hypokineze a její důsledky. Zdravotně orientovaná zdatnost. Tělesná cvičení jako prostředek a učivo. Motorické schopnosti a dovednosti. Tělesná výchova, sport a pohybová rekreace a jejich funkce. Pohybová rekreace dětí. Poslední úprava: HRABINEC/PEDF.CUNI.CZ (24.11.2013)
|