|
|
|
||
Předmět rozvíjí témata a poznatky jednotlivých modulů, umožňuje reflektovat aktuální problematiku rozvoje vzdělávání a organizace školské soustavy.
Předmět se v tomto semestru orientuje na aktuálně řešená témata, legislativu a vybrané novely zákonných norem ve školství. Účastníci budou mít možnost seznámit se se současnými a plánovanými změnami a jejich dopadem na školství a orientovat se v legislativních dokumentech a platných vyhláškách, porozumí změnám a budou schopni se na ně připravit a adekvátně reagovat.
Poslední úprava: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
|
|
||
Cílem předmětu je naučit studenty orientovat se v aktuálních otázkách školského managementu, umět je definovat a vymezit, pracovat s odbornou aktuální literaturou a rozvíjet přehled o aktuálně řešených tématech. Poslední úprava: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
|
|
||
Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, MS Teams, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (LMS Moodle). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí LMS Moodle, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v LMS Moodle. Poslední úprava: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
|
|
||
Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky na období 2015-2020. In: Usnesení vlády ČR č. 277/2015. Dostupné také z: http://www.vzdelavani2020.cz/images_obsah/dokumenty/strategie/dz-rgs-2015-2020.pdfNařízení ET 2020: Education & Training. In: ET 2020 [online]. Dostupné z: http://www.et2020.cz/cs/evropska-spoluprace-vzdelavani-odborna-priprava HŮLE, Daniel, Ida KAISEROVÁ, Kristýna KABELOVÁ, Jiří MERTL, Štěpán MORAVEC, Kamila SVOBODOVÁ a Anna ŠŤASTNÁ. Zavedení povinného roku předškolního vzdělávání před zahájením školní docházky: Studie proveditelnosti [online]. Plzeň: Tady a Teď, o.p.s. a Demografické informační centrum, o.s., 2015 [cit. 2016-03-02]. Dostupné z: http://tadyated.org/skoncil-projekt-kudy-vede-cesta-podivejte-se-na-jeho-vystupy/ MŠMT. Přehled nejdůležitějších legislativních změn účinných od 1. září 2016 a později. 2016. Dostupné také z: http://www.msmt.cz/file/39038/ Nařízení GDPR. Nařízení Evropského parlamentu a rady EU o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů). In: . 2016, číslo 679. Dostupné také z: https://www.uoou.cz/dokumenty-k-gdpr/ds-4720/archiv=0&p1=3938 Školský zákon. Zákon 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání v platném znění. Dostupné také z: http://www.msmt.cz/dokumenty-3/skolsky-zakon Vyhláška o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. In: . ročník 2016, číslo 27. Dostupné také z: http://www.msmt.cz/dokumenty-3/vyhlaska-c-27-2016-sb-o-vzdelavani-zaku-se-specialnimi + další aktuální texty příslušných školských vyhlášek Poslední úprava: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
|
|
||
Poslední úprava: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
|
|
||
Prezenčně:
Navržené volitelné oblasti a témata pro distanční aktivity a zápočtovou práci:
1. Úvod do předmětu, jeho smysl a význam 2. Orientace v relevantních a dostupných textech zabývajících se aktuálními tématy ve školství 3. Základní orientace v legislativních dokumentech, zákonech a vyhláškách týkajících se školství 4. Novelizace zákonných norem, získávání informací a jejich zpracování pro potřeby školy, výběr z těchto témat: Prezenčně: - Novelizace vyhlášky 27/2016 a poskytování podpůrných opatření, vzdělávání žáků se SVP - Nařízení GDPR a jeho dopad na školy Navržené volitelné oblasti a témata pro distanční aktivity a zápočtovou práci: - Povinné předškolní vzdělávání - Dvouleté děti v MŠ - Změny v RVP - Jednotná přijímací zkouška - Povinná maturita z matematiky 5. Výběr ze skutečně řešených situací a jejich opora v legislativě Příprava na plánované změny, opatření, komunikace Poslední úprava: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
|