|
|
|
||
Směřuje k rozvíjení učitelských kompetencí, studenti získávají zkušenosti s výukou v celém kontextu fungování třídy a školy a ověřují si úroveň své učitelské způsobilosti. Zvláštní pozornost je věnována plánování výuky.
Cílem kurzu je pokračovat v rozvíjení profesních dovedností a systematické reflexe praxe na základě analýzy a hodnocení průběhu a výsledků své práce. Kurz podporuje kultivaci osobitého pojetí výuky, které je teoreticky podložené a argumentované (student dovede srozumitelně vysvětlit a zdůvodnit své pojetí práce - proč věci dělá určitým způsobem, jaké si klade cíle, z jakých teoretických zdrojů a zkušeností vlastních i kolegů vychází apod.)
Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (12.07.2021)
|
|
||
Cílem kurzu je pokračovat v rozvíjení profesních dovedností a systematické reflexe praxe na základě analýzy a hodnocení průběhu a výsledků své práce. Kurz podporuje kultivaci osobitého pojetí výuky, které je teoreticky podložené a argumentované (student dovede srozumitelně vysvětlit a zdůvodnit své pojetí práce - proč věci dělá určitým způsobem, jaké si klade cíle, z jakých teoretických zdrojů a zkušeností vlastních i kolegů vychází apod.) Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (12.07.2021)
|
|
||
Studijní zátěž: praxe dle výběru studenta/studentky v rozsahu 30 hodin příprava na výuku 30 hodin reflexe praxe 30 hodin úkol v moodle a reflexe úkolů kolegyň: 5 hodin studium odborné literatury 40 hodin Podpora předmětu zde: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=12644 Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (04.10.2021)
|
|
||
Požadavky k zápočtu 1.Student realizuje dvoutýdenní praxi na 1. stupni Zš dle svého výběru v rozsahu nejméně 30 vyučovacích hodin (minimálně 20 hodin vlastní výuky a 10 hospitací ve třídách 1. stupně). 2. Student předloží potvrzení ředitelství školy o vykonávané učitelské praxi nebo o praxi ve vymezeném rozsahu v rozsahu minimálně 30 hodin. Potvrzení vloží do Moodle. Jiná forma odevzdání se nepřipouští. 3. Student odevzdá úkol v Moodle (podrobná příprava na jednu hodinu VO Člověk a jeho svět, reflexe odučení této hodiny) a poskytne podrobnou zpětnou vazbu 5 kolegyním na tento úkol v Moodle. Splnění úkolů v prostředí Moodle. jiná forma odevzdání úkolů se nepřipouští. Úkoly se odevzdávají zde: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=12644 Zde se také reaguje na příspěvky ostatních (zpětné vazby). Zde se také odevzává potvrzení op praxi. Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (04.10.2021)
|
|
||
STARÁ, J., Zemanová, B., Horská, B. (2020). Obecná didaktika I: e- učebnice. Dostupné zde: https://cuni.futurebooks.cz/detail-knihy/obecna-didaktika-i-planovani-vyuky ŠEĎOVÁ, K., ŠALAMOUNOVÁ, Z.,ŠVAŘÍČEK, R., SEDLÁČEK, M., MAJCÍK, M.a NAVRÁTILOVÁ, J. (2019). Výuková komunikace. Brno: Muni press.
Legislativa. MŠMT ČR [online]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/ministerstvo/urednik Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. MŠMT ČR[online]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/strategie-2030 KALHOUS, Z. a OBST, O. (2009). Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál. PASCH, M. et al.(2005). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál. Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (12.07.2021)
|
|
||
Praxe Reflexe praxe Plánování výuky Komunikace ve výuce
Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (12.07.2021)
|