|
|
|
||
Kuzr navazuje na disciplínu Didaktika rozvoje počáteční gramotnosti s praxí I. Prezentovaná témata zahrnují specifiku práce při vyúce prvopočátečního čtení a psaní s uplatněním individuálního zřetele k žákovským individualitám, diagnostiku obtíží a způsob jejich nápravy, rozvoj čtenářství atd. Součástí je i seznámení s vyúkou v alternativních didaktických systémech a v zahraničních primárních školách.
Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (19.06.2007)
|
|
||
Cílem předmětu je získání hlubších a rozsáhlých informací a dovedností z oblasti rozvoje počáteční čtenářské gramotnosti s vazbou na analýzu zahraničních a výzkumných zkušeností Poslední úprava: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (17.05.2019)
|
|
||
Podmínky zakončení předmětu Test vázaného písma Aktivní účast na výuce Ročníková práce ….. do závorky na konec doplnit :,teoretická práce) Písemná nebo ústní zkouška z obsahu seminářů, přednášek, praxí a studia odborné literatury. Poslední úprava: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (17.05.2019)
|
|
||
Křivánek,Z. - Wildová,R. : Didaktika prvopočátečního čtení a psaní. Praha, PedF UK 1997 Poslední úprava: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (17.05.2019)
|
|
||
Analýza a praktické využití diagnostických postupů a stanovení nápravných postupů Analýza domácích a zahraničních didaktických materiálů pro rozvoj počáteční čtenářské gramotnosti Prezentace výsledků domácích a zahraničních výzkumů z oblasti (počáteční) čtenářské gramotnosti Prezentace ročníkových prací Osvojení si dovednosti předepisovat žákům vázané a nevázané čitelné písmo Poslední úprava: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (17.05.2019)
|
|
||
Diagnostika rozvoje počáteční čtenářské gramotnosti, nápravné postupy Rozvoj počáteční čtenářské gramotnosti v zahraničí Domácí a zahraniční výzkumy v oblasti rozvoje počáteční čtenářské gramotnosti Individualizace procesu rozvoje počáteční čtenářské/písařské gramotnosti Inovativní postupy při rozvoji počáteční čtenářské gramotnosti (projekty, využití ICT atd.) Historický exkurz do rozvoje počáteční čtenářské gramotnosti Rozvoj počáteční čtenářské gramotnosti u žáků odlišného mateřského jazyka než je ČJ Prezentace ročníkových prací na posledních dvou seminařích Poslední úprava: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (17.05.2019)
|