|
|
|
||
Předmět je nedílnou součástí trojice předmětů - Dítě a matematiky, Cesty poznávání matematiky. Práce v seminářích je zaměřena na přímou práci se žáky v rámci matematického kroužku. Ta je doprovázena didaktickou analýzou jak žákovy práce, tak studentovy práce se žákem. Didaktiké teoretické poznatky a praxe se zde úzce propojují.
Nově od ZS 2020 bude obohacen o rozvoj strategií přivýuce on-line.
Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (17.08.2020)
|
|
||
při výuce on-line bude použit Microsoft TEams Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (30.09.2020)
|
|
||
Učebnice matematiky pro 1. stupeň základní školy (české, slovenské a jiné zahraniční) Kaslová, M. Konektivní didaktické struktury. Kaslová, M. Významy Ano a Ne. Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (25.09.2018)
|
|
||
Předmět je ukončen zápočtem. - Aktivní účast na seminářích a na Moodlu - Písemné zpracování zvoleného tématu V případě přechodu na distanční výuku z důvodu nemožnosti konat prezenční výuku na fakultě: Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (09.09.2020)
|
|
||
Kombinace přímé a nepřímé výuky (individuální konzultace - i elektronicky, diskuse v malých skupinách), zpracování samostatných prací (řešení problému s reflexí postupu) a realizace projektů (experimenty se žáky, jejich záznam, analýza a reflexe). K dispozici budou distanční texty a další studijní materiály (www.pedf.cuni.cz/kmdm). Předmětem zájmu je především dítě, žák a jeho rozvoj nejen v matematice s oporou o přesahy matematiky do dalších oblastí. Budeme sledovat i druhy motivace. Aktzuálně je zařaena problematika výuka on-lin v návaznosti na mezinárodní výzkum (Kaslová). Dle zájmu se můžeme věnovat slovní zásobě v mluvě i v písmu, vedle toho i rozvoj různých jazyků aritmetiky (ikonické, piktografické, znakové); sémantická ukotvení aditivních operací (stav +(-) stav, adresa +(-) operátor, ...); číselná osa jako prostředí řešení dynamických úloh; sémantická ukotvení multiplikativních operací. Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (17.08.2020)
|