|
|
|
||
Pokračování kurzu Didaktiky matematiky s praxí II je zaměřeno na doplnění a prohloubení teoretické, ale i praktické přípravy budoucích učitelů 1. st. ZŠ. V tomto III. díle kurzu didaktiky matematiky se zaměříme na propojení poznatků z jednotlivých oblastí matematiky v tzv. průřezových tématech jako jsou rovnice, práce s daty a s tím související statistika, kombinatorika a pravděpodobnost. Dále se zaměříme na propojení s poznatky ze studia pedagogických a psychologických disciplín. Výuka je doplněna hospitacemi ve škole a diskuze o didaktických jevech podepřeny videoukázkami.
Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (16.02.2021)
|
|
||
Doplnit, prohloubit a systemizovat dosavadní poznatky matematiky a didaktiky matematiky. Rozvíjet schopnost sebevzdělávání na základě reflektování vlastních pedagogických zkušeností a jejich propojením na teoretické poznatky. Studenti jsou vedeni k tvorbě učitelského portfolia, které je východiskem pro evidenci jejich profesního rozvoje. Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (16.02.2021)
|
|
||
Materiály k předmětu jsou ukládány na společný sdílený prostor v Moodlu (viz Didaktika matematiky I - III rok 2020 (LS)). Výuka pravidelně probíhá na odkazu: https://meet.google.com/aim-gaav-cav Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (16.02.2021)
|
|
||
Hejný, M, (2014) Vyučování orientované na budování schémat. Aritmetika 1. stupně ZŠ. Pedagogická fakulta, UK v Praze, Z. Kolláriková, B. Púpala (Eds.): Předškolní a primární pedagogika, Predškolská a elementárna pedagogika. Portál, Praha 2001, ISBN 80-7178-585-7. Stehlíková, N.: Konstruktivistické přístupy k vyučování matematice. In: (Eds.) M. Hejný, J. Novotná, N. Stehlíková: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky 1, Univerzita Karlova v Praze ? Pedagogická fakulta, Praha, 2004, ISBN 80-7290-189-3(1. sv.) s. 11-22. učebnice matematiky pro 1. stupeň základní školy (české, slovenské a jiné zahraniční) Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (16.02.2021)
|
|
||
Nejdůležitější metodou výuky je individuální nebo skupinové řešení problémů a diskuze nad didaktickými a matematickými jevy. Očekává se, že každý student aktivně pracuje v kurzu v Moodlu, poskytuje reflexe k jednotlivým setkáním a vloženým materiálům, přináší náměty na obohacení zdrojů a na doplnění potřebné látky. Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (16.02.2021)
|
|
||
Požadavky ke klasifikovanému zápočtu budou pro každý rok specifikovány v příslušném kurzu v moodlu.
- 100% účast - Zpracování výzev. Absolvovat dvě náslechové hodiny matematiky s rozborem, v současné době se bude jednat o rozbor videí. Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (16.02.2021)
|
|
||
Obsah kurzu: Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (16.02.2021)
|