|
|
|
||
Cílem kurzu je příprava studentů na vstup do učitelské praxe. Rozvíjíme matematickou kulturu studentů a pěstujeme jejich kladný vztah k žákům. Vedeme je k tomu, aby ve své budoucí praxi evidovali své zkušenosti, analyzovali je s využitím teoretických poznatků a na tomto základě zkvalitňovali svou práci.
Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (09.09.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (09.09.2022)
|
|
||
Předpokládané časové zatížení studentů je celkem 75 h: přímá výuka - 16 h písemné přípravy na semináře 2 h týdně na setkání, celkem 24 h čtení odborné literatury 15 h zpracování průběžných úkolů - 20 h V případě, že přednášky nebo semináře přejdou do online formy, tak zde budou uvedeny odkazy na distanční výuku. Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (09.09.2022)
|
|
||
Vybrané kapitoly z JIROTKOVÁ, D. Cesty ke zkvalitňování výuky geometrie Praha : UK v Praze, PedF, 2010. HEJNÝ, M. Výuka orientována na budování schémat: Aritmetika 1. stupně, Praha: UK v Praze, PedF, 2014. Rendl, M., Vondrová, N., Hříbková, L., Jirotková, D., Kloboučková, J., Kvasz, L., ... & Žalská, J. Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. Vondrová, N. a kol.: Kritická místa matematiky základní školy v řešení žáků. Karolinum, 2016 Vondrová, N.: Didaktika matematiky jako nástroj zvládání kritických míst. Praha : UK, Pedf, 2020. Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (09.09.2022)
|
|
||
Setkání jsou vedena interaktivně, střídavě jsou vedeny učitelem z praxe a učitelem z fakulty. Témata jsou předem známa a očekává se, že se na ně studenti budou připravovat tak, aby se zasvěceně zapojili do diskuzí. Zvláštní zřetel je věnován studentům, kteří v důsledku předchozího matematického vzdělávání mají nízké matematické sebevědomí a tendenci ve své budoucí praxi opakovat ty postupy, které vedly k neúspěchu a k negativnímu vztahu k matematice. V případě přechodu na distanční výuku z důvodu nemožnosti konat prezenční výuku na fakultě: a) bude posílena distanční složka výuky formou dodatečných úkolů zadaných elektronicky (mailem nebo v Moodlu) b) bude organizována online výuka v Adobe Connect (nebo Google meet, nebo Zoom), přičemž bude vyžadována aktivní účast na této výuce, jejímž předpokladem je přítomnost kamery a mikrofonu na straně studenta Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (09.09.2022)
|
|
||
Požadavky k ukončení kurzu (klasifikovaný zápočet):
V případě kombinovaného studia vypracování písemného testu na konci semestru se ziskem aspoň 50 % možných bodů. Termíny na závěrečné kolokvium budou vypsány v SISu. Na výsledné známce se bude podílet: 30 % prezentace zpracovaných úkolů 40 % závěrečný test 30 % ústní obhajoba testu. Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (09.09.2022)
|
|
||
Didaktika matematiky II Sylabus: Vstup do praxe, práce s cíli Zlomky, racionální čísla, záporná čísla; relace. Protoalgebra - cesta od aritmetiky k algebře Polarita aritmetiky a geometrie, matematická gramotnost Rozvíjení porozumění geometrickým tvarům - budování porozumění na úrovni osobností jak 2D, tak 3D geometrie Geometrické pojmy, vztahy, procesy Jazyky geometrie jako nástroj komunikace i rozvíjení myšlení
Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (09.09.2022)
|