Kurz speciální pedagogiky - OK0418316
Anglický název: Special Education Course
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z+Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Nástěnka   
Anotace -
Kurz má za cíl přiblížit nové poznatky ve vzdělávání žáků a studentů se spciálními vzdělávacími potřebami v podmínkách inkluzivní školy. Studenti získají vhled do života dětí s různými druhy zdravotního postižení a sociálního znevýhodnění. Bude věnována pozornost aktuálním legislativním změnám voblasti edukačních možností osob se znevýhodněním.
Poslední úprava: Mužáková Monika, doc. PhDr., Ph.D. (02.02.2018)
Cíl předmětu - český znakový jazyk

Získání teoretických dovedností v oblasti podpůrných prostředků žáku se speciálními vzdělávacími potřebami v současné škole.

Poslední úprava: Mužáková Monika, doc. PhDr., Ph.D. (06.02.2018)
Deskriptory

V případě nařízené distanční výuky bude použita platforma TM Teams

Poslední úprava: Mužáková Monika, doc. PhDr., Ph.D. (14.02.2023)
Podmínky zakončení předmětu

písemný test

Poslední úprava: Mužáková Monika, doc. PhDr., Ph.D. (02.02.2018)
Literatura

SLOWÍK, J.: Speciální pedagogika. Praha. Grada 2007 ISBN 978-80-247-1733-3

SLOWÍK, J.: Komunikace s lidmi s postižením. Praha. Portál 2010 ISBN 978-80-7367-691-9

Časopis Speciální pedagogika

Poslední úprava: Mužáková Monika, doc. PhDr., Ph.D. (02.02.2018)
Sylabus

Cílem kurzu je vytvořit soubor systémových poznatků o žácích se speciálními výchovně vzdělávacími potřebami ve školním věku, charakterizovat výchovné a edukační souvislosti postižení a strategie jejich eliminace.
Problematika dětí s tělesným postižením, se zrakovým postižením, se sluchovým postižením, s řečovým postižením, s mentálním postižením, se sociálním narušením, se specifickými poruchami učení a chování, s kombinovaným postižením a problematika minorit. Základní nabídka speciálně pedagogické podpory v rámci integrované výchovy a vzdělávání. Způsobilost dítěte pro školu, speciálně pedagogická diagnostika, úloha speciálně pedagogických center, soustava výchovně vzdělávacích zařízení.

Poslední úprava: Mužáková Monika, doc. PhDr., Ph.D. (16.05.2019)