|
|
|
||
Pokračování kurzu Matematika s didaktikou a pedagogickou praxí a. Je zaměřeno na hlubší porozumění studia didaktiky matematiky. Předpokládá se propojení poznatků a zkušeností ze studia pedagogických a psychologických disciplín, matematiky a její didaktiky a praxe. Předmět je dotován rozsahem hodin 3x4 hodiny, z toho 2 hodiny jsou věnovány praxi - náslechu a rozboru jedné vyučovací hodiny matematiky u učitelů 1. st. ZŠ a na školách, které jsou smluvně zajištěny KMDM.
Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (20.05.2019)
|
|
||
Systemizovat dosavadní poznatky matematiky a didaktiky matematiky. Rozvíjet schopnost sebevzdělávání budoucího učitele na základě vlastních pedagogických zkušeností. Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (20.05.2019)
|
|
||
Hejný, M. Vyučování matematice orientované na budování schémat: Aritmetika 1. st. ZŠ. Praha: PedF UK, 2014 Jirotková, D. Cesty ke zkvalitňování výuky geometrie. Praha: PedF UK, 2010 Hejný, M., Kuřina, F.: Dítě, škola a matematika. Konstruktivistické přístupy k vyučování. Praha: Portál, 2009
Hejný, M. akol Učebnice matematiky pro 1. roč. ZŠ + Příručka učitele . Praha: H-mat, o.p.s., 2018
Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (20.05.2019)
|
|
||
Nejdůležitější metodou výuky je individuální nebo skupinové řešení problémů a diskuse nad didaktickými a matematickými jevy. Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (20.05.2019)
|
|
||
Požadavky ke klasifikovanému zápočtu jsou každý rok specifikovány. Pro letní semestr akademického roku 2018/19 a) aktivní účast na seminářích b) vypracování seminární práce a diskuse o ni se studenty a vyučujícím Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (20.05.2019)
|
|
||
Obsah kurzu: 1. Pojmotvorný proces v geometrii - Od manipulace k imaginaci. Transfer reprezentací od fyzikálního modelu přes obrázek, ikonu, symbol až k představě. Poslední úprava: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (20.05.2019)
|