|
|
|
||
The course is focused on the development of singing and instrumental skills, the development of creative skills based on instrumental improvisation, especially in singing and playing folk, popular or artificial songs and practical acquaintance with the repertoire based on the study of works of various styles. Emphasis is placed on practical acquaintance with individual musical forms and specifics of interpretation, typical for given music-historical periods. Improvisation focuses on the stylization of the accompaniment of folk songs in accordance with their origin and character. The course is designed as a four-semester (Voice and Instrumental Preparation I-IV). The objects follow each other. Teaching, which reflects the technical and interpretive maturity of individual students, takes place according to an individual study plan compiled for the entire academic year. The aim of the course is professional vocal, singing and instrumental readiness and equipment of the student for later music education practice.
Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (27.10.2020)
|
|
||
Cílem předmětu je odborná hlasová, pěvecká a nástrojová připravenost a vybavenost studenta pro pozdější hudebněvýchovnou praxi. Poslední úprava: Kubátová Gabriela, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 90 minut Samostudium literatury (za semestr): 5 hodin Práce se studijními materiály (za semestr): 10 hodin Plnění průběžných úkolů (za semestr): 20 hodin Poslední úprava: Kubátová Gabriela, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Alderson, R. A New Handbook for Singers and Teachers. New York: Oxford University Press, 2020. ISBN 9780190920449. KIML, J. Co máme vědět o hlasu. Praha : Supraphon, 1989. Havas, K. Nebojte se trémy. Praha: Supraphon, 1990. ISBN 80-7058-155-7.
K praxi:
Poslední úprava: Kubátová Gabriela, PhDr., Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
Hlasová příprava Průběžná příprava repertoáru ke ZK v LS:
Nástrojová příprava Zvládnutí části repertoáru určeného pro 2. ročník. Klavír: Požadovaným repertoárem jsou: 1 skladba z období klasicismu 2 skladby období romantismu 2 dvě drobné skladby autorů 20. století Česká státní hymna Improvizace (klavír i housle) doprovodu lidových písní (druhy stylizací a dalších improvizačních modelů s ohledem na charakter písní). Během semestru student nastuduje 20 písní s doprovodem, předehrou, včetně transpozice do jiných tónin. Poslední úprava: Kubátová Gabriela, PhDr., Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
Předmět sestává z dvou dílčích disciplín: hlasová a nástrojová příprava. Výuka probíhá dle individuálního studijního plánu, který reflektuje hudební, pěveckou a nástrojovou vyspělost a dispozice studenta. Týdenní rozvržení výuky: 1 hod. hlasová příprava + 1 hod. nástrojová příprava. Výuka je realizována ve skupině 2 - 3 studentů.
Hlasová příprava: V návaznosti na požadavky a cíle prvního ročníku je kladen důraz zejména na vyrovnávání hlasového rozsahu a jeho rozšiřování, na schopnost dynamického odstínění hlasu, rozvoj hudební představivosti a stylové a výrazové ztvárnění studovaných skladeb. Pěvecká literatura přihlíží k pěveckým a osobnostním předpokladům studentů a jejich zájmu. Průběžná příprava repertoáru ke ZK v LS zahrnuje:
Nástrojová příprava: V oblasti nástrojové přípravy rozvíjí student své nástrojové dovednosti, při procesu studia jednotlivých skladeb poznává bohatství, hloubku a zákonitosti hudebního umění. Praktické osvojení interpretace zvolených skladeb mu umožňuje proniknout do obsahu i struktury skladeb podrobně a do hloubky. Současně se učí ovládnout nástroj tak, aby jej mohl co nejlépe využívat ve školní praxi. Student nastuduje: b) housle – jednu skladbu z období klasicismu, dvě skladby období romantismu, dvě drobné skladby autorů 20. století Výběr skladeb bude reflektovat možnosti jejich didaktického využití ve školách. Improvizace (klavír i housle) doprovodu lidových písní (druhy stylizací a dalších improvizačních modelů s ohledem na charakter písní). Během semestru student nastuduje 20 písní s doprovodem, předehrou, včetně transpozice do jiných tónin. Česká státní hymna Poslední úprava: Kubátová Gabriela, PhDr., Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
Student: umí zahrát a zazpívat skladby a písně vhodné pro uplatnění v pedagogické praxi vybraná díla a písně interpretuje s ohledem na dané stylové období pohotově transponuje lidové písně kreativně stylizuje doprovod lidové písně v soualdu s jejich původem a charakterem pohovoří o skladateli a vybrané skladbě v historickém kontextu vhodném pro pedagogické účely interpretované skladby charakterizuje s ohledem na jejich metodicko-didaktické využití Poslední úprava: Kubátová Gabriela, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|