|
|
|
||
Poslední úprava: BENDL/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2010)
|
|
||
Poslední úprava: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (10.05.2010)
Cíl předmětu: Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou autority v pedagogickém kontextu, naučit je analyzovat pedagogické situace z hlediska problematiky autority a hledat spolu s nimi možnosti, jak cílevědomě pracovat s autoritou ve školním prostředí. |
|
||
Poslední úprava: BENDL/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2010)
Literature: ARUM, R. Judging School Discipline. The Crisis of Moral Authority. Cambridge, Massachusetts : Harvard University Press, 2005. BANTOCK, G.H. Freedom and Authority in Education. A Criticism of Modern Cultural and Educational Assumptions. London : Faber & Faber, 1952. KYRIACOU, CH. Essential Teaching Skills. 3rd ed. Cheltenham, U.K. : Nelson Thornes, 2007. (chapter or part about authority) PACE, J.L., HEMMINGS, A. (ed.) Classroom Authority: theory, research and practice. New Jersey, 2006. PETTY, G. Teaching Today. A Practical Guide. 4th ed. Cheltenham, U.K. : Nelson Thornes, 2009. (chapter or part about authority) RICH, J. M. Discipline and Authority in School and Family. Lexington: Lexington Books, 1982. SADKER, M. P., SADKER, D. M. Teachers, Schools and Society. New York. McGraw-Hill, 1991. (chapter or part about authority) |
|
||
Poslední úprava: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (10.05.2010)
Sylabus: autorita v mozaice příbuzných pojmů,definování, podstata a druhy autority, autorita z hlediska ontogenetického vývoje, relativizace autority v současné době, funkce autority ve společnosti a ve škole, charakteristiky napomáhající budování autority učitele, možnosti školy v oblasti cílevědomé práce s autoritou, metody zkoumání problematiky autority. |