|
|
|
||
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky vyučování reálií německy mluvících zemí. Osvojí si základní metodické postupy vhodné pro zprostředkování a upevnění poznatků z oblasti reálií a lingvoreálií tak, aby dokázali v praxi realizovat požadavek formování sociokulturní a interkulturní kompetence. Obsahem předmětu jsou témata: Pojem reálie a různé přístupy k pojetí tohoto oboru. Historie reálií v cizojazyčném vyučování. Role reálií v současné výuce cizím jazykům - např. problematika stereotypů a předsudků. Analýza učebnicových souborů z hlediska reálií - soubory kritérií. Formování sociokulturní a interkulturní kompetence prostřednictvím činnostně orientovaného vyučování. Využití ICT ve výuce reálií. Úzký mezipředmětový vztah reálií a literatury. Studenti zpracovávají projekt zaměřený na reálie německy mluvících zemí.
Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Studující:
Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
BIECHELE, M., PADRÓS, A. Didaktik der Landeskunde. Fernstudieneinheit 31. München: Goethe-Institut, Langenscheidt, 2003. ISBN 3-468-49643-5. BRIESEMEISTER, D. Landeskunde - Kulturkunde - Auslandskunde : Historischer Rückblick und terminologischer Überblick. In: Landeskunde im Fremdsprachenunterricht. Kultur und Kommunikation als didaktisches Konzept. München: Kösel Verlag, 1976, s. 138-157. ISBN 3-466-30125-4. BISCHOF, M., KESSLING, V., KRECHEL, R. et al. Landeskunde und Literaturdidaktik. Fernstudieneinheit 3. München: Goethe Institut, Langenscheidt, 1999. ISBN 3-468-49677-X. MACAIRE, D., HOSCH, W. Bilder in der Landeskunde. Fernstudieneinheit 11. München: Langenscheidt, 1996. ISBN 3-468-49660-5. HANSEN, M., ZUBER, B. Zwischen den Kulturen : Strategien für den Unterricht. Berlin und München: Langenscheidt, 1996. ISBN 3-468-49474-2. GÖTZE, L. Interkulturelles Lernen und "Interkulturelle Germanistik" - Konzepte und Probleme. In: Deutsch als Fremdsprache, 1992, Jg. 29, Heft 2 , s. 3-9. ISSN 0011-9741. GUDJONS, H. Handlungsorientiert lehren und lernen : Schüleraktivierung - Selbständigkeit - Projektarbeit. 3., neubearbeitete und erweiterte Aufl. Bad Heilbrunn/Obb.: Verlag Julius Klinkhardt, 1992. ISBN 3-7815-0694-0. NEČASOVÁ, P. Mezioborové aspekty výuky reálií a lingvoreálií v cizojazyčném vyučování. In: Multidiscilinární aspekty utváření komunikativní kompetence při výuce cizích jazyků. Praha: UK - Pedagogická fakulta, 2002, s. 38-42. ISBN 80-7290-076-5. NEČASOVÁ, P. Úloha reálií ve výuce cizím jazykům. In: Cizí jazyky, 2003-2004, roč. 47, č. 3., s 88 - 90. ISSN 1210-0811. WIERLACHER, A., BOGNER, A. Handbuch interkultureller Germanistik. Stuttgart: Verlag J.B. Metzler, 2003. ISBN 3-476-01955-1. Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Požadavky na ukončení předmětu:
Požadavky ke zkoušce:
Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Témata: Pojem reálie a různé přístupy k pojetí tohoto oboru Historie reálií v cizojazyčném vyučování Role reálií v současné výuce cizím jazykům – např. problematika stereotypů a předsudků Analýza učebnicových souborů z hlediska reálií - soubory kritérií Formování sociokulturní a interkulturní kompetence prostřednictvím činnostně orientovaného vyučování Využití ICT ve výuce reálií Projekty k reáliím německy mluvících zemí Themen: Das Konzept der Landeskunde und die Ansätze zur Landeskunde Die Geschichte der Landeskunde im Fremdsprachenunterricht Die Rolle der Landeskunde im heutigen Fremdsprachenunterricht – z. B. Stereotype und Vorurteile Analyse von Lehrwerken im Hinblick auf die Landeskunde – Kriterienkataloge Entwicklung soziokultureller und interkultureller Kompetenz durch den handlungsorientierten Unterricht Einsatz von ICT im Landeskundeunterricht Projekte zur Landeskunde der deutschsprachigen Länder Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Studující:
Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|