PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Postcolonial Literatures in English - OENAA2142Z
Anglický název: Postcolonial Literatures in English
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: 0 / 0 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D.
PhDr. Tereza Topolovská, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Tereza Topolovská, Ph.D.
Anotace -
Kurz si klade za cíl podat nástin historie a povahy vybraných postkoloniálních literatur v anglickém jazyce za předpokladu aktivní účasti studentů na tomto procesu. Literatury jsou představeny obecně a skrze analýzu jednotlivých děl ve filosofickém, společenském, kulturním, historickém kontextu. Témata: 1. Nigerijská literatura v angličtině. 2. Jihoafrická literatura v angličtině. 3. Indická literatura v angličtině. 4. Karibské literatury v angličtině. 5. Australská literatura v angličtině. 6. Novozélandská literatura v angličtině. 7. Irská literatura v angličtině 8. Kanadská literature v angličtině 9. Postkoloniální literatura – vznik, vývoj, společenské, historické, jazykové a filosofické pozadí literatur v angličtině.
Poslední úprava: Topolovská Tereza, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
Podmínky zakončení předmětu -

1) Preparation for and participation in weekly seminars (max. 2 absences)

2) Successful completion of an oral exam, 3 sittings altogether

1st question (literary-historical): major themes, representatives and distinctive features of a selected literature

2nd question (didactic/literary): presentation of a poem, a short story or a novel from the point of view of a postcolonial studies, literary history and EFL - preparation of a 45-minute-long lesson plan based on a text of postcolonial literature - the student will prepare a portfolio with lesson plans for all the literatures presented in the course.

3) Language skills are part of the overall assessment.

Poslední úprava: Topolovská Tereza, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
Literatura -

Ashcroft, B. ed. The Empire Writes Back: Theory and Practice on Post- Colonial Literature (New Accents). London: Routledge, 1994, 2002. ISBN-13: 978-0415280204.

Bhabha. H.K. The Location of Culture. London: Routledge, 1994, 1997. ISBN-13: 978-0415336390.

CHOUDHURY, Bibhash. Reading postcolonial theory: key texts in context. London: Routledge, 2017. ISBN 978-1-138-48861-8.

Cunningham, V. Reading After Theory. Oxford: Blackwell, 2002. ISBN-13: 978-0631221685.

McLeod, J. Beginning Postcolonialism. Manchester University Press, 2000. ISBN-13: 978-0719078583.

PROCHÁZKA, Martin. Slovník spisovatelů: anglická literatura, africké literatury v angličtině, australská literatura, indická literatura v angličtině, irská literatura, kanadská literatura v angličtině, karibská literatura v angličtině, novozélandská literatura, skotská literatura, waleská literatura. 2., opr. a dopl. vyd. Praha: Libri, 2003. ISBN 80-7277-131-0.

Said, E. Orientalism: Western Conceptions of the Orient. London: Penguin, 1978, 1995. ISBN-13: 978-0394740676.

YOUNG, Robert J. Postcolonialism: A Very Short Introduction. Oxford: Oxford University Press, 2003. Very short introductions. ISBN 978-0-19-280182-1.

Poslední úprava: Topolovská Tereza, PhDr., Ph.D. (22.04.2022)
Požadavky ke zkoušce -

1) Preparation for and participation in weekly seminars (max. 2 absences)

2) Successful completion of an oral exam, 3 sittings altogether

1st question (literary-historical): major themes, representatives and distinctive features of a selected literature

2nd question (didactic): presentation of a poem, a short story or a novel from the point of view of a postcolonial studies, literary history and EFL - preparation of a 45-minute-long lesson plan based on a text of postcolonial literature - the student will prepare a portfolio with lesson plans for all the literatures presented in the course.

3) Language skills are part of the overall assessment.

Poslední úprava: Topolovská Tereza, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
Sylabus -

Postcolonial Literature –Definition, major issues of postcolonial theory, the role of English, postcolonial literatures and ICC

Anglophone Caribbean Literature

Nigerian Literature

South African Literature in English

Australian Literature

New Zealand Literature

Indian Literature in English

Canadian Lit. in English

Irish Lit. in English 

Poslední úprava: Topolovská Tereza, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK