Poslední úprava: PhDr. Petra Vallin, Ph.D. (21.09.2020)
Kurz pomůže studentům objevit jejich tvůrčí potenciál a představí jim postupy, které mohou uplatnit ve své budoucí praxi na prvním stupni základní školy. Kurz nabídne rozmanité možnosti, jak rozvíjet kreativní a inovativní myšlení u žáků prvního stupně. Budeme společně zkoumat, jak lze rozvíjet tvořivost skrze různé formy umění, čtení a psaní, ITC aplikace či prostřednictvím otevřených úkolů a otázek. Kurz je koncipován jako série workshopů, ve kterých si účastníci vyzkouší celou řadu metod na vlastní kůži a svoji zkušenost budou bezprostředně poté reflektovat.
Poslední úprava: PhDr. Petra Vallin, Ph.D. (21.09.2020)
The course will help students to unlock, discover and release their creative potential and will present them with methodologies that can be applied in classroom setting. Participants will learn about different forms of arts, ICT applications, reading and writing, questioning and other techniques to foster creativity in schools. The course is designed as a series of workshops that are composed of hand-on activities, practical tips, and the final creative project.
Deskriptory - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Petra Vallin, Ph.D. (10.10.2022)
The course is scheduled as follows:
17th October - in Rettigova street 31st October - individual assignment 14st November - in Rettigova street 28th November - in Rettigova street 12th December - in Rettigova street 2nd January - in Rettigova street
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Petra Vallin, Ph.D. (21.09.2020)
Csikszentmihalyi, M. (1997). Creativity: Flow and the Psychology of Discovery and Invention. Harper.
Desailly, J. (2015). Creativity in the Primary Classroom. SAGE PUBLICATIONS Ltd.
Johnson, S. (2010). Where Good Ideas Come From: The Natural History of Innovation. Penguin.
Konigová, M. (2007). Tvořivost: Techniky a cvičení. Grada.
Lehrer, J. (2012). Imagine: How Creativity Works. Houghton Mifflin Harcourt.
Mohammed, R. (2018). Creative Learning in the Early Years. Taylor and Francis Ltd.
Pink, D. H. (2008) A Whole New Mind: Why Right Brainers Will Rule the Future. Cyan Books.
Pink, D. H. (2011). Drive: The surprising truth about what motivates us. Penguin.
Poslední úprava: PhDr. Petra Vallin, Ph.D. (05.10.2020)
Csikszentmihalyi, M. (1997). Creativity: Flow and the Psychology of Discovery and Invention. Harper.
Desailly, J. (2015). Creativity in the Primary Classroom. Sage Publications Ltd.
Johnson, S. (2010). Where Good Ideas Come From: The Natural History of Innovation. Penguin.
Lehrer, J. (2012). Imagine: How Creativity Works. Houghton Mifflin Harcourt.
Mohammed, R. (2018). Creative Learning in the Early Years. Taylor and Francis Ltd.
Pink, D. H. (2008) A Whole New Mind: Why Right Brainers Will Rule the Future. Cyan Books.
Pink, D. H. (2011). Drive: The surprising truth about what motivates us. Penguin.
Sylabus - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Petra Vallin, Ph.D. (10.10.2022)
1. Creativity and education, divergent thinking
2. Bloom taxonomy, creative tasks, good questions
3. The creative child, the creative adult
4. Theater activities
5. Creative curriculum
6. RWCT methods, open-ended tasks and questions
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Petra Vallin, Ph.D. (21.09.2020)
Aktivní účast na seminářích, plnění průběžných úkolů, závěrečný projekt.
Poslední úprava: PhDr. Petra Vallin, Ph.D. (10.10.2022)
Active participation in seminars (only 20% absence is possible), regular assignments, final project.