|
|
|
||
Stručná anotace předmětu:
Obsah kurzu: Komplexní příprava po stránce praktického zvládnutí jazyka pro učitelské povolání spočívající ve
všestranném osvojování jazykových prostředků (zvukové a grafické stránky, slovní zásoby a mluvnice) a všech řečových
dovedností (poslechu, čtení, ústního a písemného projevu). Jazyková cvičení prostupují celým studiem a obsahově
postupně navazují na všechny ostatní disciplíny. Rozvíjení faktických znalostí z ruských reálií, rozšíření zeměvědných
informací o životě v Rusku (případně včetně srovnávacího plánu česko-ruského). Jazyková cvičení mají významné
postavení i při rozvíjení profesionálních pedagogických dovedností (budoucích učitelů ruského jazyka).
1. ročník - vyrovnání a rozšíření znalostí ruštiny ze střední školy. Upevnění znalostí ruského tvarosloví, zvládnutí
dané slovní zásoby. Komplexní rozvíjení receptivních a produktivních řečových dovedností, zejména čtení a poslechu s
porozuměním a dialogické formy ústního vyjadřování. Průběžná četba denního tisku v ruštině.
Témata pro ústní a písemný výcvik:
I. semestr
Řečová etiketa (formy pozdravů, seznámení, rozloučení, oslovení, pozvání,
vyjádření prosby, rady, souhlasu a nesouhlasu, údivu, ústní a písemná forma vyjádření omylu, blahopřání a
soustrasti, poděkování). Životopis. Citový a intelektuální život, charakter a zevnějšek člověka.
Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (04.03.2019)
|
|
||
Cíl kurzu: Všestranně připravit posluchače rusistiky po stránce praktického zvládnutí jazyka pro učitelské povolání nebo pro práci odbornou. Kromě všestranné jazykové přípravy zároveň rozvíjet i faktické znalosti z reálií Ruska, jeho kulturní, hospodářské a sociální oblasti. Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (04.03.2019)
|
|
||
Требования к студентам Предмет закончен письменным экзаменом. К экзамену допускаются только студенты, которые:
Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (04.03.2019)
|
|
||
LIPTÁKOVÁ, Z.; HLAVÁČEK,A.; HŘÍBKOVÁ,R. Ruský jazyk. Praktická cvičení a reálie. UK PedF, Praha, 2017. ISBN 978-80-7290-953-7 KUPCEVIČOVÁ, J. Ruská řečová etiketa. Ostrava : Ostravská univerzita, 2004. ISBN 80-7042-658-6. SKÁCEL, J.; MRHAČOVÁ, E.; RIES, L. Praktická cvičení z ruského jazyka. I. díl, část A. Praha: MON, 1986. ŽOFKOVÁ, H.; HŘĺBKOVÁ, R.; PECHTĚREV, A. Česko-ruská konverzace. Praha: Leda, 2003. ISBN 80-7335-020-3. Ruský denní tisk, aktuální materiály z internetu. Odborné časopisy Russkij jazyk za rubežom, Inostrannyje jazyki v škole. www.gramota.ru Doporučená studijní literatura CSIRIKOVÁ, M.; VYSLOUŽILOVÁ, E. Ruština v praxi. Praktický kurz ruského jazyka. Praha: Leda 2002. ISBN 80-7335-009-2. HRDLIČKA, M.; GORŠKOVA, S.; KRYLOVA, N. Davajte pogovorim. Praha : ÚV SČSP, 1984. BRČÁKOVÁ, D.; MISTROVÁ,V.; ARAPOVA, N. Govorite po-russki.Voznice: Leda, 2000. ISBN 80-85927-63-2. TAHOVSKÁ, L. a kol. Ruština poslechem. Praha: Leda, 2005. ISBN 80-7335 -049-1 Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (04.03.2019)
|
|
||
Písemná zkouška ověřuje znalost témat a reálií probíraných na seminářích a esej na téma zadané těsně před zkouškou (150-200 slov). Každou části (test a esej) je nutno splnit s minimálně 70% úspěšností. Zkouška má 1 řádný a 2 opravné termíny. Poslední úprava: Liptáková Zuzana, PaedDr., Ph.D. (27.10.2019)
|
|
||
Komplexní příprava po stránce praktického zvládnutí jazyka pro učitelské povolání spočívající ve všestranném osvojování jazykových prostředků (zvukové a grafické stránky, slovní zásoby a mluvnice) a všech řečových dovedností (poslechu, čtení, ústního a písemného projevu). Jazyková cvičení prostupují celým studiem a obsahově postupně navazují na všechny ostatní disciplíny. Rozvíjení faktických znalostí z ruských reálií, rozšíření zeměvědných informací o životě v Rusku (případně včetně srovnávacího plánu česko-ruského). Jazyková cvičení mají významné postavení i při rozvíjení profesionálních pedagogických dovedností (budoucích učitelů ruského jazyka). 1. ročník - vyrovnání a rozšíření znalostí ruštiny ze střední školy. Upevnění znalostí ruského tvarosloví, zvládnutí dané slovní zásoby. Komplexní rozvíjení receptivních a produktivních řečových dovedností, zejména čtení a poslechu s porozuměním a dialogické formy ústního vyjadřování. Průběžná četba denního tisku v ruštině. Témata pro ústní a písemný výcvik: I. semestr Řečová etiketa (formy pozdravů, seznámení, rozloučení, oslovení, pozvání, vyjádření prosby, rady, souhlasu a nesouhlasu, údivu, ústní a písemná forma vyjádření omylu, blahopřání a soustrasti, poděkování). Životopis. Citový a intelektuální život, charakter a zevnějšek člověka.
Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (04.03.2019)
|