|
|
|
||
V kurzu bude tématizována problematika časové orientace člověka. Analyzována bude žákovská motivace v časových souvislostech a diagnostické možnosti v oblasti časové orientace jedince.
Cílem kurzu je rozšířit kompetence studentů doktorandského studia v oblasti rozvoje uvědomělého vztahu žáků k budoucnosti a časové perspektivy. S tím úzce souvisí vybavení studentů diagnostickými a autodiagnostickými postupy a nástroji, které by umožnily adresné působení v této oblasti.
Poslední úprava: Pavelková Isabella, doc. PhDr., CSc. (21.05.2019)
|
|
||
Literatura: Helus, Z.: Dítě v osobnostním pojetí. (Obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele a rodiče). Praha, Portál 2004. Nuttin, J. R.: Motivation et Perspectives d!Avenier. Louvain, Presses Universitaires de Lovain 1980. Pavelková, I.: Motivace žáků k učení. (Perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci). Praha, PedF UK 2002. Pavelková, I.: Perspektivní orientace jako činitel rozvoje osobnosti. Praha, Academia 1990. Pavelková, I. Purková, V., Menšíková, V.: : Časová perspektiva jako významný regulativ v lidském životě a žákovské motivaci. In Pedagogická orientace. 2008 Urbanová, D.: Časová perspektiva a nuda.Praha, Univerzita Karlova, fakulta pedagogická (2016) - bakalářská práce Vitošková,V.: Vztah mezi časovou perspektivou a výkonovou motivací. Praha, Univerzita Karlova, fakulta pedagogická (2014) -dizertační práce. Zimbardo, P.: The Zimbardo Time Perspective Inventory (ZTPI). (1996) Psychometric and Scoring Key., Stenford Preselection. Další literatura bude upřesněna podle výzkumného zaměření jednotlivých posluchačů kurzu.
Poslední úprava: Pavelková Isabella, doc. PhDr., CSc. (24.09.2018)
|
|
||
Ke splnění kurzu je potřeba prostudovat základní literaturu a alespoň 3 zahraniční články k problematice časové perspektivy, které mají souvislost s výzkumnou prací studenta. Na základě této literatury a konzultací s vyučujícím student sepíše pojednání k dané problematice a v rozpravě s vyučujícím si ho obhájí. Poslední úprava: Pavelková Isabella, doc. PhDr., CSc. (24.09.2018)
|
|
||
Obsah kurzu:
Posluchači kurzu budou seznámení s těmito diagnostickými metodami: MIM (Nuttin), Zimbardův inventář časové perspektivy (ZTPI),škála orientace na budoucnost – FTO (Gjesme), metoda "Nejdůležitější události“ (Walace), metoda slohu (Pavelková), metoda "Kým budete" (Kastemboum), dotazník perspektivní orientace - PO-5 (Pavelková), dotazník důležitosti motivačních cílů a instrumentality studia pro tyto cíle (DeVolder). Poslední úprava: Pavelková Isabella, doc. PhDr., CSc. (24.09.2018)
|