PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika matematiky II: Vybrané partie z teorie didaktických situací - OD0310007
Anglický název: Mathematics education II: Selected parts from the theory of didactic situations
Zajišťuje: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Rozsah, examinace: 0/0, Jiné [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
student může plnit i v dalších letech
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc.
Anotace -
Poslední úprava: NOVOTNAJ/PEDF.CUNI.CZ (05.03.2013)
Teorie didaktických situací v matematice patří mezi základní teoretické rámce pro vyučování matematice. Má významné postavení jak v teorii, tak i v aplikacích do školního prostředí.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: NOVOTNAJ/PEDF.CUNI.CZ (05.03.2013)

V kurzu se studenti seznámí se základy Teorie didaktických situací v matematice.

Literatura -
Poslední úprava: NOVOTNAJ/PEDF.CUNI.CZ (05.03.2013)

Brousseau, G. (2012). Úvod do Teorie didaktických situací v matematice

Růžičková, L. (2012). Užití podnětných úloh ve výuce matematiky

Hrabáková Hana (2005). Využití Teorie didaktických situací v prostředí české školy (Diplomová práce)


Složil Jan (2005). Teorie didaktických situací v české škole. Dělitelnost přirozených čísel v 6. ročníku ZŠ (Diplomová práce)

Hejný Milan a kol. (1990). Teória vyučovania matematiky 2. SPN Bratislava

Učebnice a materiály pro učitele matematiky na 2. stupni ZŠ


Texty připravené prof. Novotnou pro doktorandské semináře oboru Didaktika matematiky


Texty pro učitele k seminářům dalšího vzdělávání učitelů zaměřené na teorii didaktických situací

Metody výuky -
Poslední úprava: NOVOTNAJ/PEDF.CUNI.CZ (18.10.2013)

Seminář

Zpracování publikovaných textů.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: NOVOTNAJ/PEDF.CUNI.CZ (05.03.2013)

Aktivní účast na seminářích

Seminární práce

Sylabus -
Poslední úprava: NOVOTNAJ/PEDF.CUNI.CZ (05.03.2013)

Didaktická situace a její části

Poznatek a vědomost

Didaktický kontrakt

Paradoxy a s nimi související jevy

Práce s chybou

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK