PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Aktuální trendy v pedagogice - OD0102104
Anglický název: Current trends in pedagogy
Zajišťuje: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018
Semestr: oba
E-Kredity: 2
Rozsah, examinace: 0/0, Jiné [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (20)
letní:neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (25.10.2018)
Kurz je věnován aktuálním trendům v pedagogice, např. inovativním výukovým metodám, alternativnímu školství, domácímu vzdělávání, autoritě učitele a problémům s kázní žáků, roli rodičů a jejich vlivu na vzdělávání, státním maturitám, přijímacím zkouškám, moderním učebním pomůckám a e-learningu. Zabývá se i metodami zkoumání pedagogických jevů a vybraným výsledkům pedagogického výzkumu.
Literatura
Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (25.10.2018)

ZORMANOVÁ, Lucie. Moderní aspekty v pedagogice. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012. 103 s. ISBN 978-80-210-5980-1.

PRŮCHA, J. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, sro, 2009. 936 s. ISBN 978-80-7367-546-2.
 
KNOTOVÁ, D. (2014). Školní poradenství. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4502-2.
 
Vališová, A., & Kasíková, H. (2007). Pedagogika pro učitele. Grada Publishing as.
 
Skalková, J. (2007). Obecná didaktika-2., rozšířené a aktualizované vydání. Grada Publishing as.
 
Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. grada Publishing as.
 
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
 
GAVORA, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido, 2010, 261 s. ISBN 978-80-7315-185-0.
 
Švaříček, R., & Šeďová, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách.
 
Pelikán, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2007. 270 s. ISBN 978-80-7184-569-0.
 
Janík, T. (2004). Akční výzkum jako cesta ke zkvalitňování pedagogické praxe. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 51-68.
Sylabus
Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (25.10.2018)

1. Inovativní výukové metody

2. Alternativní školství

3. Domácí vzdělávání

4. Autorita učitele

5. Kázeň žáků

6. Role rodičů a jejich vliv na vzdělávání

7. Státní maturity

8. Přijímací zkoušky

9. Moderní učební pomůcky

10. E-learning

11. Metody zkoumání pedagogických jevů, vybrané výsledky pedagogických výzkumů

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (25.10.2018)

účast na výuce, seminární práce (pedagogický výzkum), prezentace výsledků výzkumu na semináři

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK