|
|
|
||
Studenti se seznámí s teoretickými poznatky i praktickými zkušenostmi z oblasti narušené komunikační schopnosti u dětí v předškolním věku a žáků školního věku. Cílem předmětu je přiblížit jednotlivé druhy získaných neurogenních poruch řeči v dospělosti a ve stáří, s jejich etiologií, symptomatologií, rehabilitační péči v rámci mezioborové spolupráce.
Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (28.01.2023)
|
|
||
- tvorba portfolia - vytvoření kazuistiky - zkouška Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (28.01.2023)
|
|
||
LECHTA, V. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Vyd. 2. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-433-5. CZÉFALVAY, Z. a kol. Terapie afázie (teorie a případové studie). Praha: Portál 2007. LECHTA, V., CZÉFALVAY, Z. a kol. Diagnostika narušené komunikační schopnosti u dospělých. Praha: Portál 2013. Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (28.01.2023)
|
|
||
NKS a jeho dopad na vzdělávání žáků, integrace, inkluze žáků s vývojovou dysfázií; žáci s dysartií; spojení NKS a SPU, verbální dyspraxie; myofunkční poruchy. Děti a žáci s vrozenými vývojovými vadami - orofaciální rozštěpy v různých fázích růstu. Symptomatické vady řeči se zaměřením na osoby s MR, PAS a smyslovým postižením. AAK –jako možnost komunikace. Proces komunikace a jeho poruchy v dospělosti a stáří. Narušení komunikace získané v dospělém věku -afázie, dysartrie, dysfagie. Příčiny a projevy narušené komunikační schopnosti, logopedická intervence se zaměřením na terapii. Komplexní přístup k dospělé osobě se získanou neurogenní poruchou řeči, zajištění spolupráce se specialisty – neurologie, geriatrie, foniatrie, psychiatrie. Vliv NKS na rodinné prostředí. Zajištění včasné logopedické intervence v rámci resortu zdravotnictví, resortu práce a sociálních věcí. Dopad NKS na kvalitu života dospělého jedince. Multioborová spolupráce. Multioborová témata. Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (19.06.2019)
|