|
|
|
||
Všestranně připravit posluchače rusistiky po stránce praktického zvládnutí jazyka pro učitelské povolání. Zároveň s jazykovou přípravou rozvíjet i faktické znalosti z reálií Ruska, zejména z kulturní, hospodářské a sociální oblasti.
Osvojování základních jazykových prostředků ve vyjadřování odborném, vědeckém, populárně vědeckém, publicistickém a jednacím. Převažuje forma monologická (stručné referáty, pojednání, komentáře) a složitější písemné projevy (recenze, reportáž). Vedení diskuse, besedy. Nácvik překladu kratších textů do ruštiny. Interferenčně obtížné jevy syntaktické a lexikální, návaznost na stylistiku ruského jazyka. Příprava na pedagogickou praxi.
Témata komunikace:
Zdraví (nemoci, předcházení nemocem, u lékaře, v nemocnici, závislosti - narkotika, kouření, environmentální výchova).
Bydlení a zařízení bytu, návštěvy.
Obchody, nákupy, oblast služeb.
Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (16.09.2024)
|
|
||
Cíl kurzu: Všestranně připravit posluchače rusistiky po stránce praktického zvládnutí jazyka pro učitelské povolání. Zároveň s jazykovou přípravou rozvíjet i faktické znalosti z reálií Ruska, zejména z kulturní, hospodářské a sociální oblasti.
Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (16.09.2024)
|
|
||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Rozboudová Lenka, PhDr., Ph.D. (26.09.2024)
|
|
||
HLAVÁČEK,A.;LIPTÁKOVÁ, Z.: Ruský jazyk. Praktická cvičení a reálie III. Bydlení, nakupování a služby, móda a styl, zdraví. UK PedF, Praha, 2018. ISBN 978-80-7603-004-6 Skácel, J.; Mrhačová, E.; Ries, L.: Praktická cvičení z ruského jazyka. Praha, MON 1986, II. díl, část A, B. Kopeckij, L. V. a kol.: Orfografija, punktuacija i knižnopismennaja reč russkogo jazyka. Praha, SPN 1979. Žofková, H.: Cvičení a úlohy z ruského pravopisu. Praha, SPN 1990. Ruský denní tisk, aktuální materiály z internetu. Žofková, H.; Hříbková, R.; Pechtěrev, A.: Česko-ruská konverzace. Plzeň, Leda 2000. Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (16.09.2024)
|
|
||
Všestranně připravit posluchače rusistiky po stránce praktického zvládnutí jazyka pro učitelské povolání. Zároveň s jazykovou přípravou rozvíjet i faktické znalosti z reálií Ruska, zejména z kulturní, hospodářské a sociální oblasti. Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (16.09.2024)
|
|
||
1. Účast na domluvených konzultacích, 2. včasné plnění zadaných úkolů, 3. splnění závěrečného testu (minimálně na 70 %). Test má 1 řádný a 1 opravný termín. Tematický rozsah viz sylabus. Poslední úprava: Rozboudová Lenka, PhDr., Ph.D. (25.09.2024)
|
|
||
Studující - komunikuje v komunikačních situacích dle sylabu (obchod, služby, nemocnice, lékárna, pohotovost..) na úrovni B2, realizuje efektivně a adekvátně své komunikační intence, - správně užívá jazykové prostředky náležející do úrovně B2, - pohovoří o druzích bydlení v RF a porovná je se situací v ČR, - podrobně popíše dům nebo byt, včetně jeho vybavení, - pohovoří o možnostech nakupování, objasní jejich výhody a nevýhody, - vyjmenuje a popíše druhy služeb, vysvětlí jejich specifika v RF, - diskutuje na téma odívání a móda, - popíše ruský lidový kroj, - diskutuje ta téma zdraví, civilizační choroby a zdravý životní styl. Poslední úprava: Rozboudová Lenka, PhDr., Ph.D. (26.09.2024)
|