|
|
|
||
Předmět navazuje na Didaktiku 1.st.ZŠ I dalšími didaktickými tématy klíčovými pro výuku na 1. stupni ZŠ. Obsah předmětu: orientovanost v podmínkách zpracování povinné části pedagogicko-psychologického portfolia; hodnocení procesů a výsledků ve vzdělávání, metody a organizační formy v ročnících 1. stupně ZŠ. Předmět je zakončen ústní zkouškou ze všech témat ročníku. Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (24.01.2023)
|
|
||
Studenti se orientují v současných trendech a poznatcích k tématům didaktiky 1. stupně ZŠ. Jsou schopni vnášet nové inspirace do vlastní učitelské praxe a reflektovat ji, sdílet příklady dobré praxe. Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (24.01.2023)
|
|
||
Moddle https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=6399 Poslední úprava: Hejlová Helena, PhDr., Ph.D. (26.01.2023)
|
|
||
Aktivní účast na semináři, plnění průběžných úkolů. Ústní zkouška. Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (24.01.2023)
|
|
||
SITNÁ, Dagmar. Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách. Praha: Portál, s. r. o., 2009. TOMKOVÁ, Anna; KAŠOVÁ , Jitka; DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Učíme v projektech. Praha: Portál, 2009. TOMKOVÁ, AnnA. Portfolio v perspektivě reflektivně pojatého vzdělávání učitelů. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2018. LAUFKOVÁ, Veronika, STARÝ, Karel a kol. Formativní hodnocení ve výuce. Praha:Portál, 2016. Poslední úprava: Hejlová Helena, PhDr., Ph.D. (11.01.2021)
|
|
||
Ústní zkouška: Doložení písemného odevzdání průběžných úkolů. Orientace v tématech ročníku. Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (24.01.2023)
|
|
||
Hodnocení: význam hodnocení pro proces učení žáků, formy a druhy hodnocení ve vazbě na koncepci výuky, inspirativní postupy formativního hodnocení, možnosti a rizika slovního hodnocení, kriteriální hodnocení, autentické hodnocení, vrstevnické hodnocení, portfolio. Metody a organizační formy: specifika na 1. stupni, aktivizační metody výuky, didaktická hra, kooperativní výuka, projektová výuka. Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (24.01.2023)
|