|
|
|
||
Předmět je zaměřen na osvojení didaktických kompetencí potřebných pro realizaci výuky na 1. st. ZŠ v kontextu aktuálních trendů. Prostřednictvím aktivit spojených s algoritmizací a programováním vytváří prostor pro osvojení znalostí a dovedností nezbytných pro rozvoj informatického myšlení u žáků 1. st. ZŠ. Seznamuje posluchače s možnostmi integrace soudobých robotických technologií do edukačního procesu na 1. st. ZŠ, vč. zaměření na rozvoj uživatelských dovedností žáků.
Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (18.01.2024)
|
|
||
Cílem předmětu "Edukační robotika na 1. stupni ZŠ" je vybavit frekventanty příslušnými vědomostmi a dovednostmi z oblasti edukační robotiky a demonstrovat jim možnosti implementace konkrétních nástrojů a systémů podporujících výuku edukační robotiky na 1. stupni ZŠ do vzdělávacího procesu a ukázat možnosti rozvoje informatického myšlení žáků mladšího školního věku. Zaměřuje se na konstruktivistický (a konstrukcionistický) přístup k výuce, rozvoj kompetencí z oblasti specifického odvětví robotiky – edukační robotiky, rozvoj algoritmického myšlení a digitální gramotnosti, rozvoj informační gramotnosti a rozvoj práce s HW zařízeními, jako jsou technické stavebnice a systémy. Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (18.01.2024)
|
|
||
Samostudium: 25 hodin Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (26.01.2024)
|
|
||
Odevzdání závěrečné práce (nahráním) do online podpory kurzu dle požadovaných parametrů, práci hodnotí lektoři kurzu. Vytvořte textový návrh aktivity s dětmi na 1. st. ZŠ využívající oblast edukační robotiky (např. robotické stavebnice, programovatelné hračky, SW pro podporu algoritmizace apod.) případně doplněný o doprovodné přílohy (např. grafické materiály atd.). Práce se odevzdává výhradně v elektronické podobě. Pro získání klasifikovaného zápočtu je stanoven 1 termín řádný a 2 opravné. Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (18.01.2024)
|
|
||
LOVÁSZOVÁ, G., PALMÁROVÁ, V., CÁPAY, M. (2011) Didaktika programovania pre ZŠ 2: línia: didaktika informatiky a informatickej výchovy. Bratislava: Štátny pedagogický ústav, 2011. ISBN 978-80-8118-091-0. VANÍČEK, J. (2012) Informatika pro 1. stupeň základní školy: informační a komunikační technologie. Brno: Computer Press, 2012. 88 s. ISBN 978-80-251-3749-9. HAVELKA, M., STOFFOVÁ, V. (2017) Robotika - stavba a programování robotů [CD-ROM]. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017. Studijní texty. ISBN 978-80-244-5194-7. ALIMINIS, D. et al. (2009) Teacher Education on Robotics- EnhancedConstructivist Pedagogical Methods. Athens: ASPETE, 2009, ISBN978-960-6749-49-0. KALAŠ, I., MAYEROVÁ, K. (2017) Základy programování ve Scratch pro 5. ročník základní školy . Dostupné na https://www.imysleni.cz/ucebnice/zaklady-programovani-ve-scratchi-pro-5-rocnik-zakladni-skoly Project PRIM. Dostupné na: https://imysleni.cz/ Další zdroje e-učebnic a materiálů, CMS Google Classroom . Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (18.01.2024)
|
|
||
- LEGO předškolní (např. Coding Express) - Bee-Bot - Lightbot - LEGO WeDo - Ozobot - Unplugged robotika - Hummingbird - micro:bit - PRIM (imysleni.cz) Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (18.01.2024)
|
|
||
Pro podporu studia je využit LMS Google Classroom (obsahuje výukové a další materiály). Odkaz na kurz a klíč k zápisu budou sděleny na první výuce. Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (26.01.2024)
|