|
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (12.09.2023)
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (12.09.2023)
Přímá výuka - 15h příprava na výuku - 15 h příprava, vedení a zpracování experimantu se žáky - 10h zpracování seminární práce - 10 h V případě nutnosti vést výuku online bude výuka probíhat s využitím Google Meetu, nebo Zoom. O podrobnostech budou studenti informováni emailem a v kurzu Moodle a link bude aktualizován každý rok. |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (12.09.2023)
Konforovič, A.G.: Významné matematické úlohy. SPN, Praha, 1989. Další učební texty budou vkládány do kurzu v Moodlu. |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (12.09.2023)
Kurz je ukončen zápočtem. Podmínky k udělení zápočtu jsou: - aktivní účast na výuce - seminární práce s experimentem (Student realizuje aspoň jeden experiment na vybrané téma daného semestru. Připraví scénář experimentu, realizuje jej, eviduje a analyzuje. - založení portfolia, které bude ve 4. semestru podkladem ke zkoušce. Do portfolia student zakládá všechny materiály, které zachycují jeho aktivitu, jeho vlastní řešení úloh a další, které mu pomáhají ke studiu. Každý materiál opatří reflexí a zdůrazní nosnou myšlenku. |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (12.09.2023)
Obsah předmětu: 1. Budování představ přirozeného čísla (stav, mnohost, veličina, adresa, operátor). Různé sémantické typy aditivních i multiplikativních operací. 2. Tvorba proceptů cestou konceptualizace procesu a procesualizace konceptu. 3. Percepce počtu. Vznik a tvorba mnohostních představ. Velká čísla. Rytmus. Pravidelnosti. 4. Mentální charakteristika nácviků. Automatizace. Paměťové počítání, singelton, písemné algoritmy, sémantické modely. 5. Řešení a tvorba slovních úloh. Rozklad slovní úlohy do vrstev. Antisignál. Lokalita žákovy chyby. Slovní úloha jako diagnostický nástroj. 6. Propedeutika zlomku - celek a část; kmenový zlomek, zlomek, desetinné číslo, procento. 7. Propedeutika záporného čísla.
Ve všech oblastech se studenti seznamují s vhodnými didaktickými prostředími, která přispívají naplnění didaktických cílů. Teoretickým východiskem je Teorie generických modelů a princip budování mentálních schémat. Uvedený obsah je transformován do didaktické situace výuky na 1. stupni ZŠ. |