|
|
|
||
Cílem kurzu je seznámit studenty s některými aspekty práce učitele matematiky, které jsou nutným předpokladem pro studium didaktiky matematiky (viz sylabus).
Poslední úprava: Knapová Gabriela, PhDr., Ph.D. (12.01.2020)
|
|
||
V případě přechodu na distanční výuku, bude výuka probíhat v prostředí Zoom. Pokud student není zapsaný v SIS a chce se setkání účastnit, kontaktuje vyučující. Poslední úprava: Knapová Gabriela, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
http://www.nuv.cz/t/rvp
a další viz Moodle Poslední úprava: Knapová Gabriela, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
Přednášky s aktivním zapojením studentů, kurz v Moodle. Poslední úprava: Knapová Gabriela, PhDr., Ph.D. (22.02.2023)
|
|
||
Průběžné skupinové a individuální úkoly v Moodle, docházka je silně doporučená. Poslední úprava: Knapová Gabriela, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
1. Kurikulární dokumenty a) vzdělávací soustava ČR b) dokumenty v ČR (RVP, ŠVP) c) povinná dokumentace škol
2. Podpora učitele M a) profesní rozvoj učitele M b) Jednota českých matematiků a fyziků (JČMF) a Společnost učitelů matematiky (SUMA) c) konference, semináře d) časopisy e) vybrané publikace
3. Výzkumy znalostí M a) mezinárodní výzkumy (PISA, TIMSS) b) národní výzkumy (Cermat, Scio, Kalibro, ČŠI) c) JPZ a nová maturita
4. Kultura mluveného projevu
5. Koncipování hodin M a) transmise vs. konstruktivizmus a další teorie b) organizační formy výuky c) styly poznávání a učení d) porozumění v matematice e) motivace f) role učitele M g) hodnocení a testování h) učebnice a další materiály ve výuce i) příprava na výuku j) plán hodiny k) cíle výuky l) management výuky m) struktura aktivity a další…
6. (Kognitivní) cíle úloh v hodinách M a jejich hodnocení
7. Diskuze s hosty
Pořadí témat může být permutováno.
V kurzu bude využita metodika na tvorbu písemných prací a testů. Sylabus vznikl v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093.
* Sylabus byl inovován v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093. Kurz je součástí vzdělávacího modulu pro rozvoj kompetencí studentů v oblasti evaluace a autoevaluace. Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (26.08.2022)
|
|
||
Splnění úkolů v Moodle. Poslední úprava: Knapová Gabriela, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
|